Nový focus sdílí společné komponenty s vozy Focus C-Max, Mazda 3, Volvo V40 a V50. Na trhu se objeví ve tří a pětidveřovém provedení i ve verzi kombi. Čtyřdveřová varianta bude uvedena později v průběhu roku 2005.
Oproti předchozí generaci má nový focus delší rozvor o 25 mm a širší rozchod kol o 40 mm. Karoserie vozu narostla do délky i do šířky a má i vyšší torzní tuhost o osm procent. Výborné jízdní vlastnosti původního focusu má na svědomí především propracovaná zadní náprava Control Blade. Ta byla modernizována a po modelu focus c-max se dostane i do ostatních vozů této modelové řady.
Exteriér a interiér
Hlasové ovládání - audiosystém, telefon, navigační systém, ale i klimatizaci bude možné ovládat hlasovými pokyny. Kombi s DVD - DVD přehrávač a u stropu namontovaný displej umožní pasažérům na zadních sedadlech modelů kombi sledovat filmy, poslouchat hudbu, nebo hrát počítačové hry. |
Interiér auta je zcela nový a podobnost s předchozí generací bychom zde hledali marně. Především je prostornější a vyvolává větší dojem luxusu. Všechny materiály použité v interiéru vozu byly testovány na protialergické vlastnosti a vyhovují zdravotním standardům TÜV. Barevné provedení interiéru je závislé na barvě karoserie a výbavě vozu. Například modrá barva charakterizuje interiér modelů Sport a Titanium. Černé provedení interiéru je na přání k dispozici pro všechny modely. Zákazníci si budou moci vybrat z pěti úrovní výbavy – Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.
vnější rozměry (mm) | hatchback | kombi |
délka |
4342 |
4473 |
šířka (včetně zrcátek) |
1991 |
1991 |
výška |
1447 |
1447 |
rozvor |
2640 |
2640 |
převis karoserie vpředu |
871 |
871 |
převis karoserie vzadu |
833 |
963 |
Pohonné jednotky
Pod kapotou nového focusu se poprvé objeví nový motor Duratec Ti-VCT o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní. Tento agregát disponuje systémem variabilního časování ventilů, díky čemuž dosahuje vyššího točivého momentu. Spotřeba je však nižší až o pět procent. V nabídce najdeme také šestnáctiventilové motory o objemech 1,4 (80 k), 1,6 (100 k) a 2 litry (145 k). Milovníci nafty se mohou těšit na pohonné jednotky známé z modelu focus c-max - šestnáctistovka nabídne výkon 110 koní, dvoulitr 136 koní. S ohledem na ekologii jsou pro oba vznětové agregáty k dispozici filtry pevných částic.
Turbodiesel o objemu 1,6 litru bude nabízen i se samočinnou převodovkou Durashift CVT s plynule měnitelným převodem. Ta může pracovat buďto v samočinném režimu, nebo jako „manuální“ sedmistupňová převodovka. Dále budou k dispozici pěti a šestistupňové manuální převodovky a čtyřstupňová samočinná převodovka.
motor |
max. výkon |
max. točivý moment (Nm) |
palivo |
1.4 16V |
59 (80)/5700 |
124 |
natural 95 |
1.6 16V |
74 (100)/5500 |
150 |
natural 95 |
1.6 16V |
84 (115)/6000 |
155 |
natural 95 |
2.0 16V |
107 (145)/6000 |
185 |
natural 95 |
1.6 TDCi |
81 (110)/4000 |
240 |
nafta |
2.0 TDCi |
100 (136)/4000 |
320 |
nafta |
Bezpečnost
Ochranné vlastnosti skeletu a deformačních zón vozu byly testovány nejprve na počítačích, a později i fyzicky při bariérových testech ve švédském bezpečnostním centru automobilky Volvo. Součástí bezpečnostní výbavy nového focusu je samozřejmě ABS, čelní, boční i průběžné hlavové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Zajímavostí jsou na přání dodávané nastavitelné pedály, díky kterým si najde optimální pozici za volantem snad každý řidič - pohodlnější poloha má také vliv na bezpečnost.
Na český trh bude nový Ford Focus oficiálně uveden během prvního čtvrtletí roku 2005.
Boční silueta vozu zůstala zachována. |
Nový model dostal taktéž charakteristická koncová světla. |
Čelní i zadní sklo má větší sklon. |
K dispozici bude i třídveřová verze. |
Rozměrné výklopné dveře slibují dobrý přístup do zavazadlového prostoru. |
Nový, uhlazenější design focusu nezapře svůj původ v automobilu první generace. |
Design masky chladiče je společný všem modelům značky Ford. |
Interiér je prostornější a vyvolává větší dojem luxusu. |
Všechny materiály použité v interiéru vozu byly testovány na protialergické vlastnosti a vyhovují zdravotním standardům TÜV. |
Barevné provedení interiéru je závislé na barvě karoserie a výbavě vozu. |
Černé provedení interiéru je na přání k dispozici pro všechny modely. |