Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Ford Fiesta dorazí příští rok

  13:18aktualizováno  13:18
Stávající fiesta je jedním nejstarších aut v kategorii "malé". Stále si vede dobře v prodejích, podle britského magazínu Autoexpress ji ale čeká poslední rok života. Nová Fiesta dostane dynamičtější vzhled po vzoru S-MAXe a komunikační systém ovládaný hlasem.

Obrázky nové fiesty uveřejnil britský automagazín Autoexpress | foto: Repro iDNES.cz

Stávající fiesta se představila v roce 2002, v loňském roce prošla faceliftem. Dobré jízdní vlastnosti, pohledná tvář a poslední dobou i příznivá cena z ní dělají jedno z nejprodávanějších malých aut. V loňském roce byla v devátým nejprodávanějším malým autem v Česku, prodalo se jich téněř čtrnáct set (1386).

Roky letí i fiestě a proto se už chystá její nástupkyně. Britský Autoexpress uveřejnil obrázky, které naznačují, jak by konkurent nové fabie, Opelu Corsa, Fiatu Grande Punto, Peugot 207 a dalších malých aut, mohl vypadat.

Už sedmá generace fiesty by měla dostat tzv. "kinetický design", který momentálně prosazuje evropské auto roku S-MAX a zanedlouho i mondeo.

Nový malý ford se podle Autoexpressu představí příští rok v březnu, tedy pravděpodobně na autosalonu v Ženevě. Fiesta bude spočívat na nové platformě B2xx, kterou dostane i budoucí Mazda 2, se kterou jí ford vyvíjí. Výroba bude probíhat v německém Kolíně nad Rýnem.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O FORDECH 

Auto, které loni oslavilo třicáté výročí, bude v novém vydání delší a širší než stávající model a nabídne tak prostornější kabinu.

Nová fiesta má být jedním z prvních evropských fordů, který dostane technoligii Sync, kterou automobilka vyvíjí ve spolupráci s Microsoftem. Tento komunikační a zábavní systém podporuje připojení mobilních telefonů a digitálních přehrávačů (MP3, iPOD), mimo jiné je možné ho ovládat hlasovými povely.

Nabídka motorů bude podle britského magazínu obsahovat pět položek. Benzinové agregáty budou mít objemy 1,3, 1,6 a 1,8 litru. posledně jmenovaný Duratec SCi je vybavený systémem přímého vstřikování paliva.

Diesely budou reprezentovat motory 1,4 a 1,6 litru, větší z nich vychází ze spolupráce s Peugeotem.

Chybět nebude ani ostrá verze ST. Jejím srdcem má být přeplňovaná přímovstřiková 1,6 s výkonem 170 koní.

Nedlouho po fiestě se představí také nový Ford Fusion. Nést by měl pojmenování B-MAX a měl by být citelně větší, aby konkuroval Nissanu Note a Škodě Roomster.

Platforma B2xx by se měla dostat také na severoamerický trh, píše Autoexpress. Dostat by ji mělo auto jménem Ecosport. Mluví se prý také o tim, že by ji využilo Volvo pro stavbu auta, kterým vstoupí do kategorie malých vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.