Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Golf bude představen ve Frankfurtu

  20:03aktualizováno  20:03
Automobilka Volkswagen včera zveřejnila první oficiální snímky a základní informace o golfu páté generace, který se na evropský trh vypraví už na podzim (na českém trhu budou první vozy počátkem příštího roku).

Nový vůz přebírá řadu stylistických prvků svých předchůdců, takže jej lze okamžitě identifikovat nejenom jako člena rodiny Volkswagen, ale i jako čerstvý přírůstek populární modelové řady golf.

Zcela nová je přední část karoserie do které jsou vsazeny velké světlomety s dvojicí kruhových reflektorů "podsazených" horizontálními směrovými světly ve stylu phaetonu. Nejvýraznějším prvkem zadní části vozu jsou také světla. Koncové svítilny jsou dělené,  přičemž vždy polovina je součástí víka zavazadlového prostoru.

Automobil je dlouhý 4204 mm, široký 1759 mm a vysoký 1483 mm, je tedy o 57 mm delší, o 24 mm širší a o 39 mm vyšší než jeho předchůdce. Díky tomu nabízí ve svém interiéru mnohem více pohodlí, a to zejména na zadních sedadlech, kde mají cestující o 65 mm více místa pro nohy a o 24 mm více volného prostoru nad hlavami. Zavazadlový prostor má základní objem 347 litrů, který lze zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních sedadel.

Ihned po uvedení na trh budou k dispozici dva zážehové agregáty o výkonech 55 kW (75 k) a 85 kW (115 k) a dva přeplňované vznětové motory o výkonech 77 kW (105 k) a 103 kW (140 k). O něco později obohatí nabídku pohonných jednotek čtyři další motory - dva zážehové s přímým vstřikováním benzinu FSI, vznětový agregát SDI a výkonný motor, jehož parametry výrobce zatím tají. Výkon pohonných jednotek je přenášen na vozovku prostřednictvím manuálních nebo automatických převodovek, mezi kterými nechybí šestistupňový "automat" nebo přímo řazená šestistupňová převodovka DSG.

Vůz bude k dispozici ve tří i pětidveřovém provedení a ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sport. Do základní výbavy všech verzí patří například šest airbagů, aktivní přední opěrky hlavy nebo bezpečnostní uložení pedálů. Ovládání automobilu bude usnadňovat elektro-hydraulický posilovač řízení s proměnným účinkem, elektronický stabilizační systém ESP a brzdový asistent (vše je součástí standardní výbavy).

Golf páté generace je prvním modelem své třídy, který může být na přání vybaven elektricky ovládanými sedadly se čtyřprvkovým nastavováním bederní opěrky.

Nový vůz přebírá řadu stylistických prvků svých předchůdců.

Vůz bude k dispozici ve tří i pětidveřovém provedení.

Zcela nová je přední část karoserie do které jsou vsazeny velké světlomety s dvojicí kruhových reflektorů.

Ihned po uvedení na trh budou k dispozici dva zážehové a dva přeplňované vznětové motory.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.