Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový golf dostane nástupce už za tři roky

  13:15aktualizováno  13:15
Volkswagen Golf šesté generace, který se právě představuje světu, lze považovat za přechodné řešení. Měl by se vyrábět jen tři roky, a ne obvyklých šest let, jak to u střídání modelových generací bývá. Důvodem je zrychlená příprava Golfu VII.

Ilustrační foto | foto: VolkswageniDNES.cz

Zcela nový vůz bude lépe připraven na využití alternativních pohonů. A tím zajistí majitelům nižší spotřebu paliva a menší zátěž pro životní prostředí.

Na přelomu roku 2011 a 2012 tak bude mít koncern Volkswagen hotovou novou platformu v nižší střední třídě, do níž spadá také Škoda Octavia.

Informaci přinesl v Německu vycházející odborný časopis Automobilwoche. Odvolává se na interní zprávu koncernu Volkswagen, již má k dispozici. Podle ní tak německá firma počítá s tím, že prodá během tří let 1,6 milionu nových golfů. Zatímco předchozího modelu se prodalo ke 3 milionům.

Nejen Volkswagen, ale také řada konkurentů připravuje nové motory s nižší spotřebou paliva. Nejčastěji se hovoří o hybridních pohonech a elektrovozech. Golf sedmé generace tak bude mít takovou technickou základu, která bude schopna přijmout vedle běžného motoru také třeba velké baterie pro elektromotory. Nebo hybridní pohon složený ze dvou agregátů.

Hybridní Golf Twin Drive už automobilka letos zkouší na běžných silnicích. V jeho útrobách pracuje společně dieselový agregát a elektromotor. Baterie je možné dobíjet z běžné zásuvky. Sériová výroba tohoto vozu se podle německých médií neměla spustit před rokem 2015. Růst cen pohonných hmot však uvedení novinky může urychlit, nová platforma může být podle informací Automobilwoche připravena o tři roky dříve.

Kvůli snižování spotřeby paliva pomalu ustává také zvětšování karoserií aut, k nimž v posledních desetiletích docházelo s příchodem nové generace vozů. Další generace golfu by také neměla dále růst.

K tomuto tématu se pro Automotive News Europe vyjádřil v zářijovém vydání slavný italský designér Giorgetto Giugiaro: "Podle mne by zavedení maximální délky auta 4,5 metru a výšky do 1,7 metru stačilo k tomu, abychom mohli navrhovat auta pro každého." Menší a lehčí auta vypouštějí nižší dávky škodlivého CO2, píše Automotive News Europe.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.