Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový golf oficiálně: klasik pro stěhovavé

  10:20aktualizováno  10:20
Co rok, to nový golf. Před třemi a půl roky se představil na autosalonu ve Frankfurtu pátý z rodu golfů, od té doby se rodina pořádně rozrostla. Právě dnes se Volkswagen pochlubil s kombíkem, který doveze na autosalon do Ženevy příští týden.

VW Golf Variant | foto: VW

Stále hlasitěji se mluví o tom, že by stávající golf potřeboval radikální facelift, který by jeho sterilní vzhled alespoň trochu oživil. Automobilka z Wolfsburgu ale na Ženevu připravila  další variaci na téma "golf x-krát jinak".

Po golfu, golfu plus, jettě, crossgolfu ... přijíždí golf variant. Komu jsou centimetry do výšky stavěného MPVčkoidního "pluska" k ničemu, může sáhnout po klasicky střiženém kombíku. Golf Variant bude na českém trhu mířit proti velmi oblíbené Škodě Octavii Combi, se kterou sdílí mnoho dílů.

Golf s batohem, kterému již tradičně přináleží označení Variant, má nabídce automobilky své místo již od roku 1993. Po světě jich od té doby jezdilo 1,2 milionu.

Zepředu je to starý známý golf, mřížka chladiče je podobná té, kterou známe z jetty, zasahuje tak až do nárazníku a dává autu dravější a mohutnější tvář. Hodně diskuzí asi vyvolá ztvárnění zádi, která svými liniemi a tvarováním koncových lamp připomíná všechno jiné, jen ne stávající volkswageny.

Oproti hatchbacku povyrostlo auto o 36 centimetrů na 4,56 metru. S pěti cestujícími se odveze 690 litrů věcí, když vyrazí na výlet jen řidič se spolujezdcem, odvezou 1550 litrů.

Do začátku dostane dlouhý golf čtyři motory, půlka pije benzin, zbytek naftu. Zážehová 1,6 má výkon 102 (75 kW), turbem a kompresorem přeplňovaná 1,4 TSI 140 koní (103 kW).

Nafťáky maji objemy 1,9 a dva litry, menší odveze náklad cvalem 105 (77 kW, prům. spotřeba 5,2 litru/100 km), silnější 140 koní (103 kW, 5,6 l).

VW Golf Variant

VW Golf Variant





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.