VW Golf Variant | foto: VW

Nový golf oficiálně: klasik pro stěhovavé

  • 47
Co rok, to nový golf. Před třemi a půl roky se představil na autosalonu ve Frankfurtu pátý z rodu golfů, od té doby se rodina pořádně rozrostla. Právě dnes se Volkswagen pochlubil s kombíkem, který doveze na autosalon do Ženevy příští týden.

Stále hlasitěji se mluví o tom, že by stávající golf potřeboval radikální facelift, který by jeho sterilní vzhled alespoň trochu oživil. Automobilka z Wolfsburgu ale na Ženevu připravila  další variaci na téma "golf x-krát jinak".

Po golfu, golfu plus, jettě, crossgolfu ... přijíždí golf variant. Komu jsou centimetry do výšky stavěného MPVčkoidního "pluska" k ničemu, může sáhnout po klasicky střiženém kombíku. Golf Variant bude na českém trhu mířit proti velmi oblíbené Škodě Octavii Combi, se kterou sdílí mnoho dílů.

Golf s batohem, kterému již tradičně přináleží označení Variant, má nabídce automobilky své místo již od roku 1993. Po světě jich od té doby jezdilo 1,2 milionu.

Zepředu je to starý známý golf, mřížka chladiče je podobná té, kterou známe z jetty, zasahuje tak až do nárazníku a dává autu dravější a mohutnější tvář. Hodně diskuzí asi vyvolá ztvárnění zádi, která svými liniemi a tvarováním koncových lamp připomíná všechno jiné, jen ne stávající volkswageny.

Oproti hatchbacku povyrostlo auto o 36 centimetrů na 4,56 metru. S pěti cestujícími se odveze 690 litrů věcí, když vyrazí na výlet jen řidič se spolujezdcem, odvezou 1550 litrů.

Do začátku dostane dlouhý golf čtyři motory, půlka pije benzin, zbytek naftu. Zážehová 1,6 má výkon 102 (75 kW), turbem a kompresorem přeplňovaná 1,4 TSI 140 koní (103 kW).

Nafťáky maji objemy 1,9 a dva litry, menší odveze náklad cvalem 105 (77 kW, prům. spotřeba 5,2 litru/100 km), silnější 140 koní (103 kW, 5,6 l).

VW Golf Variant

VW Golf Variant