Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Golf přijíždí na český trh

  17:48aktualizováno  17:48
Automobilka Volkswagen uvádí v těchto dnech na český trh dlouho očekávanou novinku Golf V. Vůz bude ihned po uvedení na trh k dispozici ve tří nebo pětidveřovém provedení a pohánět jej bude jeden z pěti zážehových nebo tří vznětových agregátů.

Volkswagen Golf páté generace oproti svému předchůdci výrazně povyrostl (do délky o 55 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 41 mm), což s sebou přináší více vnitřního prostoru, který ocení především cestující na zadních sedadlech.

Zvětšil se i zavazadlový prostor. Golf IV nabízel zavazadelník o objemu 330 litrů, zatímco nový Golf disponuje 350 litry přepravního prostoru v základním uspořádání. Sklopením zadních asymetricky dělených sedadel jej lze ještě zvětšit.

Po uvedení na trh bude automobil k dispozici s pěti zážehovými a třemi vznětovými motory. Později bude nabídka obohacena o výkonné agregáty, které najdou uplatnění ve sportovně laděných modelech. Celkem se pro Golf V. generace počítá s deseti agregáty – sedmi zážehovými a třemi vznětovými.

Základní pohonnou jednotkou v nabídce je motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55 kW. Další agregát je stejného objemu s přímým vstřikem paliva FSI a výkonu 66 kW. Následují motory 1.6 75 kW, 1.6 FSI 85 kW a 2.0 FSI 110 kW.

Nejslabším dieselem v nabídce bude „dvoulitr“ SDI o výkonu 55 kW. Další dva motory jsou přeplňované (TDI) – 1.9 77 kW a 2.0 103 kW. Modely 1.4, 1.4 FSI, 1.6, 2.0 SDI a 1.9 TDI mají standardně pětistupňovou manuální převodovku. Golfy 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TDI jsou standardně vybavovány šestistupňovou manuální převodovkou, tu může na přání mít i model poháněný motorem 1.9 TDI.

Automatická šestistupňová převodovka Tiptronic je dostupná pro model Golf 1.6 FSI. Modely s turbodiesely TDI, ale i modely 1.6 FSI a 2.0 FSI mohou být vybaveny sportovní šestistupňovou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou DSG, která pracuje v poloautomatickém nebo plně automatickém režimu.

Do základní výbavy golfu V. generace patří například šest airbagů, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, bezpečnostní uchycení pedálů, elektromechanický posilovač řízení EPS nebo protiblokovací systém brzd ABS. Na přání lze získat dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, boční airbagy i u zadních sedadel (u pětidveřových vozů), nebo dálkové ovládané nezávislé topení.

Volkswagen Golf V. generace bude uveden na český trh 20. února. Základní model (třídveřový) ve výbavě Trendline, poháněný zážehovým motorem o objemu 1,4 litru a výkonu 55 kW (75 k), bude po omezenou dobu k dispozici za zaváděcí cenu 414 900 Kč.

Nejlevnější vůz s dieselovým motorem (2.0 SDI 55 kW) vyjde na 535 200 Kč, nejlevnější turbodiesel 1.9 TDI 77 kW (105 k) na 595 000 Kč.

Nový vůz přebírá řadu stylistických prvků svých předchůdců.

Vůz bude k dispozici ve tří i pětidveřovém provedení.

Zcela nová je přední část karoserie do které jsou vsazeny velké světlomety s dvojicí kruhových reflektorů.

Motor 1.6 FSI

Motor 2.0 SDI

Třídveřový Volkswagen Golf V. generace.

Zádi vozu dominují velká koncová světla.

Největších změn doznala příď automobilu.

Interiér nového Golfu působí útulně.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.