Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový golf těžce pokořil staršího bratra

aktualizováno 
Cestující v moderních automobilech mají mnohem větší šanci na přežití než posádka vozu vyrobeného před deseti lety.
Cestující v moderních automobilech mají mnohem větší šanci na přežití než posádka vozu vyrobeného před deseti lety. Potvrzuje to také Alexander Berg, šéf výzkumu nehod německé společnosti DEKRA, která provozuje zkušebny automobilů. Jeho slova podpořil test, který DEKRA nedávno uspořádala v německém Neumünsteru. V rychlost 55 kilometrů v hodině do sebe narazil Golf druhé generace roku výroby 1987 a Volkswagen Golf čtvrté generace, který továrnu opustil v roce 1998. Výsledky prokazují posun v bezpečnosti během posledních let. Zatímco karoserii staršího golfu náraz rozmačkal jako krabičku od sardinek, odolnější Golf IV byl poškozen mnohem méně. Kdyby ve starém golfu seděli lidé, stěží by nehodu přežili, zato z nového by vystoupili bez vážných zranění. Během zkoušky byli lidé samozřejmě zastoupeni figurínami. Odborníci DEKRY tvrdí, že lepší bezpečnost vozů potvrzují i policejní statistický. Zatímco aut v západní Evropě neustále přibývá, počet lidí usmrcených při nehodách klesá. Petr Rücker z DEKRY radí: "Motoristé by při výběru vozu rozhodně měli dbát na výsledky nezávislých nárazových zkoušek."

Autor:


Témata: nehody, Volkswagen


Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Focus 1.6TDCi Titanium...
Ford Focus 1.6TDCi Titanium...

r.v. 2012, naj. 141 400 km, diesel
229 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.