Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mrňous s velkými ambicemi. Hyundai i10 bude mít i vyhřívaný volant

aktualizováno 
Nová generace kapesního hyundaie se představí příští měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Konkurent Škody Citigo nebo Fiatu Panda dorazí do Česka s koncem roku.

Hyundai i10 | foto: Hyundai

První obrázky nového modelu korejské značky, která se agresivně prosazuje v Evropě, přicházejí pět let po uvedení stávajícího provedení. Vyvinuli ho pod dohledem Evropského vývojového centra v Rüsselheimu, i design se Thomas Bürkle, šéfdesignér značky, snažil přiblížit chutím Evropanů.

Nový hyundai bude větší: na délku narostl o osm centimetrů (celkem 367 cm), do šířky a šest a půl. Auto totiž stojí na nové technické platformě, která má o půl centimetru delší rozvor (2,4 metru). Střecha se přikrčila o pět centimetrů.  Interiér je navržený jako pětimístný a kufr má mít objem velmi slušných 252 litrů.

Hyundai slibuje, že novinka bude prostornější než předchůdce a nabídne výbavu, na kterou jsou zvyklá větší auta, třeba vyhřívaný volant. V seznamu příplatků bude automatická klimatizace, tempomat nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Hyundai i10

Pod kapotu má i10 dostat nový litrový benzinový tříválec s výkonem 67 koní a občerstvený čtyřválec 1,2 ze stávající generace modelu, který má o dvacet koní víc. Časem má dorazit také tříválec upravený na spalování LPG.

Podle neoficiálních informací má po pětidveřové verzi dorazit také třídveřová varianta.

Výroba nové generace i10 odstartuje v září v tureckém Ízmitu. Roční výrobní kapacita tohoto závodu, který už vyrábí model i20, byla zvýšena na 200 000 vozů. "Po uvedení nové generace i10 na evropské trhy bude 90 % vozů Hyundai prodávaných v Evropě v tomto regionu i vyráběno," uvádí Miloš Adámek, tiskový mluvčí českého zastoupení značky.

Hyundai i10

Na spekulace o cenách je ještě brzo, startovací cena by se však měla vejít pod dvě stě tisíc korun. Stávající generaci Hyundai doprodává. V nabídce nových vozů není, ale u dealerů ještě zbývají předváděcí auta a skladovky.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.