Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Hyundai i20: šest airbagů v základu a cena jako fabia

aktualizováno 
To malé auto s nic moc designem a vnitřkem, v němž by se obyvatel korejského Soulu cítil jako doma, je naštěstí pryč. Hyundai Getz v lednu vystřídá Hyundai i20.

Hyundai i20 | foto: Hyundai

V Mladé Boleslavi z nového hyundaie radost mít nebudou. Fabii totiž přibyl další opravdový konkurent. Líp vypadá, je prostornější a bude stát minimálně stejně. Případný zájemce vyzdvihující akurátnost koncernu Volkswagen se jen musí přenést přes fakt, že Hyundai i20 se vyrábí v Indii.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit na www.automodul.cz

Nečekám ale, že by se to na autě a jeho prodejích nějak negativně projevilo. Menší sourozenecký model i10 se rodí v té samé zemi a během posledních dvou měsíců se v Česku stal nejprodávanějším autem v kategorii nejmenších aut.

Hyundai i20

Větší "ídvacítka" má sice mnohem těžší soupeře (Škoda Fabia, Ford Fiesta, Mazda 2, Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Renault Clio nebo Opel Corsa), ale první jízdní dojmy v okolí Barcelony ukázaly, že jim klidně může natrhnout... No přinejmenším triko.

Stojí jako fabia

Na začátek hned to nejdůležitější: základní cena pětidveřové verze s motorem 1.2 s výkonem 57 kW (78 koní) je 229 900 korun. Když si připlatíte za klimatizaci částku okolo dvaceti tisíc korun, dostanete se na cenu, za niž se dá koupit nejlevnější fabia s výkonem 44 kW (60 koní) s klimatizací.

Výbava pro Česko ještě nebyla zveřejněna, jisté je zatím jen to, že kromě dvou čelních a dvou bočních airbagů bude obsahovat ještě hlavové pro cestující na předních i zadních sedadlech. Celkem jich tedy bude šest. Samozřejmostí pak je vestavěné autorádio přehrávající formát MP3.

Za příplatek pak auto půjde vybavit klimatizací, loketní opěrkou vpředu, bezklíčovým systémem, systémem monitorování tlaku v pneumatikách, stabilizačním systémem ESP, elektrickým sklápěním zrcátek nebo ovládáním autorádia na volantu.

Hyundai i20

Konečně dospělé auto

Ještě teď mě polévá pot, když si vzpomenu, že jsem před lety málem musel jet z Prahy do Budapešti Hyundaiem Getz. To auto mi nepřišlo ani bezpečné, ani pohodlné. S jeho nástupcem bych se na podobnou cestu vydal bez jakýchkoliv námitek. Místa je v něm neporovnatelně víc, větší má i kufr, určitě je bezpečnější a palubní deska nevypadá, jako by to byl produkt recyklační linky na PET lahve. A hlavně výborně jede.

Tohle auto se dělalo extra pro evropské řidiče. A je to znát. Dojem z řízení jsem měl lepší než třeba za volantem fiatu či peugeotu. Na Mazdu 2 nebo na novou fiestu ale nemá. Hyundai i20 jde nastavením řízení a podvozku do boje spíš se Seatem Ibiza a třeba i s fabií. Snad jen vzhledem se nechal výrazně inspirovat Opelem Corsa. To ale rozhodně nejde označit jako nějaký průšvih. Naopak.

Větší, větší, větší

Hyundai i20 bude bodovat prostorností. Srovnání s getzem je tady úplně mimo mísu. Novinka je prostě ve všech směrech větší. Místa nad hlavou i pro nohy cestujících na zadních sedadlech je opravdu hodně. Kufr má objem pěkných 295 litrů, tedy o pět litrů méně než fabia, která v této třídě prostorností zavazadlového prostoru vede.

Hyundai i20

Oproti ní má hyundai jednu velkou výhodu. Tou je šířka, která je skoro o sedm centimetrů větší. A uvnitř to cestující poznají. Pokud jde o interiér, palubní desce a výplním dveří dominují tvrdé plasty. Jejich plusem je alespoň to, že svůj handicap dobře maskují. Větší pochvalu si zaslouží možnost nastavit volant jak výškově, tak podélně. V této třídě to není pravidlem. Ve Španělsku jsme vyzkoušeli tři motorové verze - dvakrát benzin, jednou naftu. Především ty benzinové oproti konkurentům nabízí vysoké výkony. Nejslabším námi testovaným motorem byla "jednačtyřka" s výkonem 74 kW (100 koní).

Benzinové motory líné nejsou

Tohle asi bude nejlepší volba pro ty, kteří Hyundai i20 nebudou chtít jen na krátké popojíždění. Auto je dostatečně svižné a příjemně tiché. Řazení bez chyby. U nás se však bude prodávat hlavně slabší verze s motorem o objemu 1,2 litru. S tou jsme sice nejezdili, ale i ta má slušný výkon 57 kilowattů.

Do rukou se nám dostala nejsilnější benzinová verze 1.6 CVVT se čtyřstupňovým automatem, který řadil čistě, bez jakéhokoliv tápání při hledání té pravé rychlosti.

Zklamáním byl ovšem diesel o objemu 1,4 litru. Klapavý zvuk hlavně při nižších otáčkách by mě rozčiloval pokaždé, když bych si sedl za volant. Plusem je alespoň spotřeba, kterou by se mělo podařit srazit pod pět litrů na 100 kilometrů. Jenže ten hluk...

Jak bych se rozhodl já

Celkový dojem? Kdybych si měl koupit auto této třídy, asi by to byl jeden z favoritů. Není na první pohled nijak uchvacující, ale nevypadá špatně, je prostorný, dobře se řídí a roli by hrálo i to, že takové auto se pořád spíš vybírá s přehledem výbavy v jedné a kalkulačkou v ruce druhé. A minimálně v této kategorii na tom nový hyundai špatně nebude.

Hyundai i20 v číslech
motor 1,2 benzin 1,4 benzin 1,6 benzin 1,4 diesel 75 koní 1,4 diesel 90 koní 1,6 diesel 115 koní 1,6 diesel 128 koní
zdvihový objem
(ccm)
1 248 1 396 1 591 1 396 1 396 1 582 1 582
max. výkon
(kW/k)
57/78 74/100 93/126 55/75 66/90 85/110 94/128
max. krouticí
moment (Nm)
119 137 157 220 220 260 260
komb. spotř. 
(l/100 km)
5,2 5,6 5,9 4,4 4,4 4,3 4,3
max. rychlost
(km/h)
165 180 190 161 171 190 190
zrychlení
0–100
km/h (s)
12,9 11,6 9,5 16,2 13,6 10,7 10,4
délka x šířka 
x výška x
rozvor (mm)     
3 940 x 1 710 x 1 490 x 2 525
objem kufru (l)     295



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

Najdete na iDNES.cz