Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Jaguar XJ: konec starých časů

  14:30aktualizováno  14:30
Jaguar XJ je ikona, nic klasičtějšího dnes asi neseženete. I lordův kočár se ale chystá do důchodu. Britská automobilka chystá novou generaci a už se pochlubila prvním obrázkem. Ví se tedy, že shora bude vypadat jako úspěšný model XF.

Jaguar XJ | foto: Jaguar

Klasické tvary vymění XJ za dravost a úplně zapomene na své tradiční proporce. Vše podstatné - včetně ceny - se dozvíme 9. července v Londýně. Mike O'Driscoll, šéf britské značky ovládané indickým mamutím koncernem TATA, to oznámil na autosalonu v Šanghaji. Prodej odstartuje koncem letoška a první auta dorazí k majitelům po Novém roce.

V nabídce bude opět základní i prodloužená varianta LWB, což znamená prodloužený rozvor (long wheelbase). Uvnitř má být víc místa, rozměry a váha ale mají zůstat zachovány. Pohotovostní hmotnost má být kolem 1 600 kilogramů, délka lehce přes pět a rozvor něco kolem tří metrů.

Konstruktéři při malování nového XJ vyšli ze stávající generace; hlavním stavebním materiálem tedy zůstává hliník.

Ženám vstup zakázán!

Test Jaguaru XJ ZDE

Základním motorem by měl být přeplňovaný přímovstřikový šestiválec, na opačném konci bude kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec s výkonem 510 koní (375 kW) a 625 krouticími newtonmetry. Ale pozor, tahle verze neponese tradiční "rychlé" označení R, nejrychlejší XJ totiž dostane podle serveru just-auto ještě silnější motor.

Doprostřed ceníku benziňáků se usadí atmosferický (219kW/411Nm) a přeplňovaný (306kW/560Nm) osmiválec 4,2 litru.

Spořiví lordi mohou sáhnout po třílitrovém 275koňovém turbodieselu, který prý vystačí se sedmi litry nafty na sto kilometrů jízdy. Prý se chystá i hybridní verze nového "XJčka".


Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.