Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Jeep Grand Cherokee - revoluce se nekoná

  10:05aktualizováno  10:05
Představení nové generace Jeepu Grand Cherokee přichystal Chrysler na autosalon v New Yorku. Velký "salonní offroad" se designérské revoluce nedočkal - někde stylisté přidali křivku či zlom, jinde zase něco málo ubrali. Výsledek se nese v klasickém stylu. V Evropě bude pokoušet štěstí až od příštího roku.
Jeep Grand Cherokee 2005

Jeep Grand Cherokee 2005 | foto: DaimlerChrysler

Grand Cherokee se postupem času neustále zakulacuje a mohutní, pořád si ale zachovává základní proporce a tvary. Říci je-li ten poslední krokem kupředu, či zpátky nelze. Je prostě jiný.

Kulatější předek a hranatější zadní partie jakoby naznačovaly souboj mezi nutností zachovat tradici a touhou ke změnám.

Základní identifikační znaky samozřejmě musí zůstat na svém místě - obrovská chromovaná mřížka chladiče se svislými žebry tak nechybí ani tentokrát.

Nový není jen kabát, nastupující grand cherokee ma také nový podvozek. Přední náprava byla vylepšena (přední kola teď mají o 13% větší zdvih) a dostala nové hřebenové řízení, zadní náprava je pak zcela nová pětiprvková.

Stabilizační systém ESP prožívá v grand cherokee premiéru. Kromě něj však vůz ještě dostane systém, který hydraulicky reguluje a snižuje náklon v zatáčkách. U Jeepu ho nazývají DHS (Dynamic Handling System).

Quadra-Trac I - využívá rozdělovací převodovku bez redukce. Je alternativou k "dvoukolovým" Jeepům, kterých automobilka prodává asi 25%.

Quadra-Trac II - má rozdělovací převodovku s redukcí. Převodovka má též neutrál pro případ tažení.

Quadra-Drive - elektronický systém ELSD (Electronic Limited Slip Differentials) zastupující uzávěrky diferenciálů.

Na výběr je ze tří verzí pohonu všech kol: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra- Drive.

Prozatím budou v nabídce pouze tři benzínové motory vpravdě amerických kubatur.

Nejmenší z nich je 3,7 litrový šestiválec, který nahradí stávající čtyřlitr. Motor by měl mít výkon 210 koní (155 kW).

Prostřední je osmiválec 4,7 litru s výkonem 223 koní (164 kW).

Na vrcholu bude stát osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru. Motor o výkonu 340 koní (250 kW) a maximálním kroutícím momentu 529 Nm (90% maxima  je k dispozici   mezi 2400 a 5100 ot./min) je vybaven funkcí MDS.

MDS (Multi-Displacement-System)

Elektronicky řízený systém automaticky deaktivuje polovinu válců motoru v případech, kdy jízdní podmínky nevyžadují maximální výkon motoru. MDS prý umí ušetřit až 20% benzinu.

Jak vidno, Evropanům nezbude než čekat, jestli evropská verze dostane rozumnější turbodieselový agregát.

Pro začátek bude v nabídce pouze pětistupňový automat. Převodovka je vybavena jak plně automatickým, tak pseudosekvenčním modem řazení. Až Nový Jeep Grand Cherokee dorazí do Evropy, měl by mít pravděpodobně v nabídce též manuální převodovku.

Do autosalonu rozhodně nemusíte spěchat. Minimálně do jara roku 2005 bude trvat, než se rozběhne linka v rakouském Grazu (Štýrském Hradci). Za mořem budou nové Jeepy Grand Cherokee vyjíždět z Detroitské továrny už od třetího čtvrtletí tohoto roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.