Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabriolet-nekabriolet: Citroën DS3 má plátěnou střechu jako kachna

  14:36aktualizováno  17:50
Větší část léta už je za námi, v novém kabriu od Citroënu ale bude parádní ježdění i po zbytek roku. On to totiž ani moc kabriolet není. Nezvykle pojatá otevřená verze modelu DS3 se představí koncem září na autosalonu v Paříži.

Ani ne čtyřmetrová DS3 je asi nejpovedenější citroën současnosti, však se jí za dva roky od uvedení prodalo na 180 tisíc. Stylový draveček se představuje ve verzi cabrio. Klasický kabriolet to ale není.

Dříve se tomuto řešení střechy říkalo fun-top a  pořídili jste ho ve specializovaných dílnách třeba i na Škodu Felicii (tu z devadesátých let). Když posádka stáhne plátno nad hlavou, stále zůstane zachována typická silueta DS3, boční sloupky zůstanou na svém místě.

Fotogalerie

Stejně jako Fiat 500 má i kabrioverze malého citroënu stahovací střešní díl a zadní okno, v tom se od původních fun-topů liší.

Právě k citroënu toto řešení pasuje. Už kvůli legendární kachně (Citroënu 2CV), která měla takto řešenou střechu vždy.

Stahování plátěné střechy, která bude k mání ve třech barvách (černá, modrofialová a pak speciální s monogramy DS), obstarávají elektromotorky. Bude možné s ní manipulovat až do 120kilometrové rychlosti. Kompletní otvírání trvá 16 sekund, posádka může zvolit tři polohy: do půlky střechy, celou střechu, kompletní otevření.

Zajímavé je, že se konstruktérům podařilo zachovat i zadní křidélko na konci střechy, posouvá se společně s plátnem.

Víko 245litrového kufru se pak při nakládání bagáže u DS3 nezvykle vysune vzhůru. Oproti nekabrioletí verzi se prostor pro zavazadla o 40 litrů zmenšil. Citroën ještě zdůrazňuje, že i DS3 ve verzi cabrio je pětimístná.

Oproti verzi s tvrdou střechou nabral DS3 Cabrio pětadvacet kilo navíc. Není to proto, že by nepromokavé plátno bylo těžší než plech, ale kvůli bezpečnosti. Tuhost karoserie má být podle Citroënu stejná jako u základního provedení. Konstruktéři proto museli vyztužit boky a část karoserie kolem kufru.

Nabídka motorů se nebude lišit od té, kterou má klasický DS3. Bez výjimky v ní jsou čtyřválce: benzinové atmosférické 1.4 a 1.6 (95 a 120 koní), přeplňovaná 1.6 THP (156 k) a turbodiesely 1.4 (68 k) a 1.6 (92 a 111 k).

DS3 Cabrio se bude vyrábět ve francouzské fabrice v Poissy a prodeje mají odstartovat začátkem roku 2013.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.