Poslední novinku firma představila předloni. Má ovšem problémy s jejím prodejem. Dva roky starý Kaipan 16 s novým motorem Škoda stojí 680 tisíc korun. Pro českých trh je to příliš vysoká částka, nízký zájem je i ze zahraničí.
"Auta chceme primárně dělat pro český trh, takže musíme řešit i cenu. Časem se to snad promítne i v poptávce mimo Česko," uvedl Hradský. Kaipan 16 vychází ze Škody Fabia. Z ní využívá motor, převodovku, nápravy nebo elektroinstalaci do svého modelu.
Tento postup je podle Hradského příliš nákladný. Musíte se na to totiž rozebrat auto. I kupování samotných dílů od automobilky je údajně drahé.
Firma chce proto jít u nového modelu jinou cestou. "Chceme dělat auta čím dál lehčí, abychom nepotřebovali drahé a silné motory," uvedl Hradský. Nový model má podle něj vážit kolem půl tuny, Kaipan 16 je asi o 200 kilogramů těžší.
Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Následně přišel s vlastními modely. Celkem firma zaměstnává asi deset lidí a vyrobí ročně v průměru kolem 30 aut.
První test českého roadsteru
5. dubna 2013 |