Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový kočár pro čínské papaláše: Geely GE už se nechce podobat rollsu

  11:37aktualizováno  11:37
Asi největší a nejluxusnější ryze čínský vůz nese značku Geely. To se celosvětově proslavilo převzetím švédského Volva, kterého se rád zbavil koncern Ford. Největší čínská automobilka se zatím do změn u Volva nepustila, ale její vlastní produkce může napovědět, čeho se jednou můžeme dočkat.

Geely GE | foto: Geely

Tak především to může být každoroční facelift, tak jak to Geely předvedla se svým top modelem GE. Ten představila loni a mimo domovinu s ním posbírala především posměch. Auto vypadalo jako parodie na Rolls-Royce Phantom. Detailně jsme vás o tomto čínském pokusu o luxus informovali v tomto článku.

Geely GE

Po roce Geely odstranilo z modelu GE obří hranatou masku a obdélníková světla a designéři přepracovali také další části exteriéru i interiéru. Místo hran vsadili na obliny, čímž se jim podařilo dát nejluxusnější čínské limuzíně osobitou tvář. V každém případě už model GE nepřipomíná garážovou stavbu Rolls-Royce na koleni, ale že máme před sebou krásnou limuzínu, si tvrdit nedovolíme.

Obliny dodaly vozu modernější vzhled, a to především při bočním pohledu. Vcelku obstojně dopadla i záď vozu. Naopak předek je poněkud přeplácaný. Najdeme na něm celkem osm světel a vystrčená oválná maska ke zbytku příliš nepasuje.

Geely GE

Příjemnější pohled nabízí interiér. Především prostor pro pasažéry na zadních sedadlech skýtá přímo královské rozměry a s ohledem na vnějšek je jeho design střídmý a elegantní. Nechybí jemná kůže, dostatek chromu a třeba rozměrné logo na koberci. Oproti původnímu modelu se na zadní sedadla posadí dva pasažéři, loňský model GE nabízel vzadu jen jeden královský trůn.

Povedené se zdá být i místo pro řidiče a asistenta. I na předních sedadlech je místa dostatek a oba pasažéři se mohou těšit ze stejně luxusního interiéru jako boháči či papaláši na zadních sedadlech.

A na závěr to nejlepší, za 5,3 metru dlouhou limuzínu zaplatí čínští zákazníci velmi přijatelnou sumu. Za původní model s šestiválcem o výkonu 280 koní si Geely účtuje v přepočtu necelý milion korun, což není vysoká cena. Faceliftovaný model má být sice dražší, ale i tak mu luxusní západní značky budou cenově konkurovat jen stěží.

Autoři:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.