Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový kočár pro čínské papaláše: Geely GE už se nechce podobat rollsu

  11:37aktualizováno  11:37
Asi největší a nejluxusnější ryze čínský vůz nese značku Geely. To se celosvětově proslavilo převzetím švédského Volva, kterého se rád zbavil koncern Ford. Největší čínská automobilka se zatím do změn u Volva nepustila, ale její vlastní produkce může napovědět, čeho se jednou můžeme dočkat.

Geely GE | foto: Geely

Tak především to může být každoroční facelift, tak jak to Geely předvedla se svým top modelem GE. Ten představila loni a mimo domovinu s ním posbírala především posměch. Auto vypadalo jako parodie na Rolls-Royce Phantom. Detailně jsme vás o tomto čínském pokusu o luxus informovali v tomto článku.

Geely GE

Po roce Geely odstranilo z modelu GE obří hranatou masku a obdélníková světla a designéři přepracovali také další části exteriéru i interiéru. Místo hran vsadili na obliny, čímž se jim podařilo dát nejluxusnější čínské limuzíně osobitou tvář. V každém případě už model GE nepřipomíná garážovou stavbu Rolls-Royce na koleni, ale že máme před sebou krásnou limuzínu, si tvrdit nedovolíme.

Obliny dodaly vozu modernější vzhled, a to především při bočním pohledu. Vcelku obstojně dopadla i záď vozu. Naopak předek je poněkud přeplácaný. Najdeme na něm celkem osm světel a vystrčená oválná maska ke zbytku příliš nepasuje.

Geely GE

Příjemnější pohled nabízí interiér. Především prostor pro pasažéry na zadních sedadlech skýtá přímo královské rozměry a s ohledem na vnějšek je jeho design střídmý a elegantní. Nechybí jemná kůže, dostatek chromu a třeba rozměrné logo na koberci. Oproti původnímu modelu se na zadní sedadla posadí dva pasažéři, loňský model GE nabízel vzadu jen jeden královský trůn.

Povedené se zdá být i místo pro řidiče a asistenta. I na předních sedadlech je místa dostatek a oba pasažéři se mohou těšit ze stejně luxusního interiéru jako boháči či papaláši na zadních sedadlech.

A na závěr to nejlepší, za 5,3 metru dlouhou limuzínu zaplatí čínští zákazníci velmi přijatelnou sumu. Za původní model s šestiválcem o výkonu 280 koní si Geely účtuje v přepočtu necelý milion korun, což není vysoká cena. Faceliftovaný model má být sice dražší, ale i tak mu luxusní západní značky budou cenově konkurovat jen stěží.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.