Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový lancer: Mitsubishi útočí

  8:58aktualizováno  8:58
Japonská automobilka se třemi diamanty ve znaku se rozhodla na přelomu léta a podzimu obohatit tuzemský trh. Vrací se v pořadí již devátá generace modelu Mitsubishi Lancer, vozu, který uspokojí nejen nároky na komfort, ale i poptávku po sportovním svezení.

Zahájením prodeje lanceru modelového roku 2004 si Mitsubishi připomíná blížící se 30. výročí uvedení značky MITSUBISHI na evropský trh. LANCER byl vůbec prvním modelem této značky, který se dovážel na starý kontinent. V roce 1974 se nejdříve objevil na trhu ve Velké Británii. Za uplynulé tři desetiletí se ho v Evropě prodalo na 700 tisíc kusů.

Devátá generace však nemá jen "vzpomínat" na začátky automobilky v Evropě. Má taky připomenout úspěchy dosažené na rallye tratích. Na sportovní notu má zabrnkat především stokilowattové kombi Sport, posazené na šestnáctipalcových kolech.

Čelu nového lanceru vévodí výrazně tvarovaná maska rozdělená charakteristickým klínem a dominantním stříbrným logem tří diamantů. Tato koncepce odkazuje na historii automobiky. Dělenou masku chladiče měly už modely Leo a 500 na přelomu padesátých a šedesátých let.

Nový lancer bude možné pořídit ve dvou karosářských variantách: jako Sedan a jako Station Wagon (kombi). 

Základní pohonnou jednotkou sedanu je benzínový motor o zdvihovém objemu 1,3 litru a  výkonu  60kW (82k) při 5000 ot./min. Druhý v pořadí je agregát o zdvihovém objemu 1,6 l (72kW/98k při 5000 ot./min.), který bude v nabídce jak v sedanu, tak v kombíku. S "jednašestkou" bude též možné pořídit automatickou převodovku INVECS II se sportovním modem.

Verze Sport, kterou ovšem zájemci získají pouze jako Station Wagon, pod

MITSUBISHI LANCER v MS automobilových soutěží:
LANCER 1600 GSR

1974+76 Safari Rally Vítěz J. Singh

LANCER TURBO
1981/82 Rallye 1000 jezer 3. místo P. Airikkala

LANCER EVOLUTION I
1992/93 RAC Rallye GB 2. místo K. Eriksson

LANCER EVOLUTION II
(- s elektronicky řízeným aktivním pohonem všech kol 4WD)
1994/95 Švédská rallye Vítěz K. Eriksson

LANCER EVOLUTION III – Vítěz MS 1996
1995/96 5 vítězství 1. titul mistra světa T. Mäkinen

LANCER EVOLUTION IV – Vítěz MS 1997
(- sekvenční převodovka / napříč uložený motor)
1997/98 4 vítězství 2. titul mistra světa T. Mäkinen

LANCER EVOLUTION V – Vítěz MS 1998
1998 4 vítězství 3. titul mistra světa T. Mäkinen

LANCER EVOLUTION VI – Vítěz MS 1999
(- ACD, AYC / aktivní zadní náprava)
1999 4 vítězství 4. titul mistra světa T. Mäkinen2000 Rallye Monte Carlo Vítěz

LANCER EVO VI – Tommi Mäkinen Edition
– třetí v MS 2001

2001 3 vítězství Třetí v absolutním pořadí MS
Rallye Monte Carlo, Portugalská rallye, Rallye Safari

kapotou ukrývá benzínový dvoulitr disponující výkonem 99kW (135k) při 5 750 ot./min. Sport ale bude možné koupit i se slabší "šestnáctistovkou". Vznětový agregát pod kapotou lanceru nenajdeme.

Mimo standardních prvků výbavy, bez kterých by moderní automobil této kategorie "nepřežil" (ABS, EBD, dva airbagy v základní a šest ve vyšší výbavě apod.), najdeme u "ostrého kombíku" Station Wagon Sport navíc ještě doplňky, které jej (alespoň podle mínění automobilky) přibližují světu automobilových soutěží. Jmenujme alespoň tužší snížený podvozek, přídavný příčný stabilizátor na přední nápravě, šestnáctipalcová hliníková kola s pěti dvojitými paprsky obutá do pneumatik rozměru 195/50 R 16, sportovní sedadla, kůží potažený volant značky MOMO a kůží potaženou hlavice řadící páky, boční spoilery, nebo mlhové reflektory.

Lancer by měl na trzích Evropy konkurovat Toyotě Corolla, silné "frankfurtské trojce" (- VW Golf, Opel Astra a Mazda 3), nebo Fiatu Stilo. Na tuzemském trhu pak nesmíme zapomenout na domácí octavii.

Mitsubishi předpokládá, že i přes absenci dieselového motoru v nabídce prodá do konce roku v Evropě 8,5 tisíce vozů (4 600 sedanů a 3 900 station wagonů). Příští rok si pak u Mitsubishi naplánovali prodat 25 000 lancerů (15 tisíc sedanů a 10 tisíc kombíků).

A kolik si na novou generaci Mitsubishi Lancer připravit?

Lancer SEDAN Výkon (kw/k) Cena včetně DPH (Kč)
1,3 Comfort 60/82 435 000
1,6 Comfort 72/98 535 000
Lancer STATION WAGON
1,6 Comfort 72/98 552 000
1,6 Sport 72/98 592 000
2,0 Sport 98/133 635 000

Mitsubishi Lancer v číslech:

Rozměry
Délka (mm) 4 470 sedan, kombi 4 475
Šířka (mm 1695
Výška (mm) 1445 sedan, kombi 1480
Rozvor (mm) 2 600
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 470/1 470
Poloměr otáčení (mm) 5 000
Objem palivové nádrže (l) 50
Objem zavazadelníku (l) 430 sedan, kombi 591 (1 079 sklop. zadní. sedadla)
Podvozek
Spojka jednokotoučová suchá
Převodovka pětistupňová manuální / automatická INVECS II
Řízení hřebenové s hydraulickým posilovačem
Přední náprava typu McPherson se stabilizátorem
Zadní náprava typu Multi Link se stabilizátorem
Přední brzdy 15 palcové kotoučové s vnitřním chlazením
Zadní brzdy 14 palcové kotoučové
Pneumatiky 195/60 R15
Ráfky 6,0 JJ x 15

Motory:

1,3 SEDAN 1,6 SEDAN 1,6 STATION WAGON 2,0 STATION WAGON
Typ motoru SOHC SOHC SOHC DOHC
Počet ventilů 16 16 16 16
Objem (ccm) 1 299 1 584 1 584 1 997
Vrtání x zdvih (ccm) 71 x 82 76 x87,3 76x87,3 85,9x88
Kompresní poměr 10 10 10 10
Max. výkon (kW/k) 60/82 při 5000 ot./min 72/98 při 5000 ot./min 72/98 při 5000 ot./min 99/135 při 5750 ot./min
Max. kroutící moment (Nm) 120 při 4000 ot./min 150 při 4000 ot./min 150 při 4000 ot./min 176 při 4500 ot./min
Spotřeba ve měste (l) 8,5 9,0 8,9 11,8
Spotřeba mimo město (l) 5,3 5,6 5,8 6,9
Kombinovaná spotřeba (l) 6,5 6,8 7,0 8,7
CO2 (g/km) 155 163 166 207
Max. rychlost (km/h) 171 183 181 199
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,7 11,8 12,6 10,0

 

Verze Sport, kterou ovšem zájemci pořídí pouze jako Station Wagon - kombi, pod kapotou ukrývá benzínový dvoulitr disponující výkonem 99kW (135k) při 5 750 ot./min.

Nový lancer bude možné pořídit ve dvou karosářských variantách: jako Sedan a jako Station Wagon (kombi).

Čelu nového lanceru vévodí výrazně tvarovaná maska rozdělená charakteristickým klínem a dominantním stříbrným logem tří diamantů.

Nový lancer bude možné pořídit ve dvou karosářských variantách: jako Sedan a jako Station Wagon (kombi).

Zahájením prodeje lanceru modelového roku 2004 si Mitsubishi připomíná blížící se 30. výročí uvedení značky MITSUBISHI na evropský trh. LANCER byl vůbec prvním modelem této značky dovážený na starý kontinent. V roce 1974 se nejdříve objevil na trhu ve Velké Británii. Za uplynulé tři dekády se ho v Evropě prodalo na 700 tisíc kusů.

Na český trh se tak vrací v pořadí již devátá generace Mitsubishi Lancer, vozu, který uspokojí nejen nároky na komfort, ale i poptávku po sportovním svezení.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.