Zahájením prodeje lanceru modelového roku 2004 si Mitsubishi připomíná blížící se 30. výročí uvedení značky MITSUBISHI na evropský trh. LANCER byl vůbec prvním modelem této značky, který se dovážel na starý kontinent. V roce 1974 se nejdříve objevil na trhu ve Velké Británii. Za uplynulé tři desetiletí se ho v Evropě prodalo na 700 tisíc kusů.
Devátá generace však nemá jen "vzpomínat" na začátky automobilky v Evropě. Má taky připomenout úspěchy dosažené na rallye tratích. Na sportovní notu má zabrnkat především stokilowattové kombi Sport, posazené na šestnáctipalcových kolech.
Čelu nového lanceru vévodí výrazně tvarovaná maska rozdělená charakteristickým klínem a dominantním stříbrným logem tří diamantů. Tato koncepce odkazuje na historii automobiky. Dělenou masku chladiče měly už modely Leo a 500 na přelomu padesátých a šedesátých let.
Nový lancer bude možné pořídit ve dvou karosářských variantách: jako Sedan a jako Station Wagon (kombi).
Základní pohonnou jednotkou sedanu je benzínový motor o zdvihovém objemu 1,3 litru a výkonu 60kW (82k) při 5000 ot./min. Druhý v pořadí je agregát o zdvihovém objemu 1,6 l (72kW/98k při 5000 ot./min.), který bude v nabídce jak v sedanu, tak v kombíku. S "jednašestkou" bude též možné pořídit automatickou převodovku INVECS II se sportovním modem.
Verze Sport, kterou ovšem zájemci získají pouze jako Station Wagon, pod
MITSUBISHI LANCER v MS automobilových soutěží: 1974+76 Safari Rally Vítěz J. Singh LANCER TURBO 1981/82 Rallye 1000 jezer 3. místo P. Airikkala LANCER EVOLUTION I 1992/93 RAC Rallye GB 2. místo K. Eriksson LANCER EVOLUTION II (- s elektronicky řízeným aktivním pohonem všech kol 4WD) 1994/95 Švédská rallye Vítěz K. Eriksson LANCER EVOLUTION III – Vítěz MS 1996 1995/96 5 vítězství 1. titul mistra světa T. Mäkinen LANCER EVOLUTION IV – Vítěz MS 1997 (- sekvenční převodovka / napříč uložený motor) 1997/98 4 vítězství 2. titul mistra světa T. Mäkinen LANCER EVOLUTION V – Vítěz MS 1998 1998 4 vítězství 3. titul mistra světa T. Mäkinen LANCER EVOLUTION VI – Vítěz MS 1999 (- ACD, AYC / aktivní zadní náprava) 1999 4 vítězství 4. titul mistra světa T. Mäkinen2000 Rallye Monte Carlo Vítěz LANCER EVO VI – Tommi Mäkinen Edition 2001 3 vítězství Třetí v absolutním pořadí MS Rallye Monte Carlo, Portugalská rallye, Rallye Safari |
Mimo standardních prvků výbavy, bez kterých by moderní automobil této kategorie "nepřežil" (ABS, EBD, dva airbagy v základní a šest ve vyšší výbavě apod.), najdeme u "ostrého kombíku" Station Wagon Sport navíc ještě doplňky, které jej (alespoň podle mínění automobilky) přibližují světu automobilových soutěží. Jmenujme alespoň tužší snížený podvozek, přídavný příčný stabilizátor na přední nápravě, šestnáctipalcová hliníková kola s pěti dvojitými paprsky obutá do pneumatik rozměru 195/50 R 16, sportovní sedadla, kůží potažený volant značky MOMO a kůží potaženou hlavice řadící páky, boční spoilery, nebo mlhové reflektory.
Lancer by měl na trzích Evropy konkurovat Toyotě Corolla, silné "frankfurtské trojce" (- VW Golf, Opel Astra a Mazda 3), nebo Fiatu Stilo. Na tuzemském trhu pak nesmíme zapomenout na domácí octavii.
Mitsubishi předpokládá, že i přes absenci dieselového motoru v nabídce prodá do konce roku v Evropě 8,5 tisíce vozů (4 600 sedanů a 3 900 station wagonů). Příští rok si pak u Mitsubishi naplánovali prodat 25 000 lancerů (15 tisíc sedanů a 10 tisíc kombíků).
A kolik si na novou generaci Mitsubishi Lancer připravit?
Lancer SEDAN | Výkon (kw/k) | Cena včetně DPH (Kč) |
1,3 Comfort | 60/82 | 435 000 |
1,6 Comfort | 72/98 | 535 000 |
Lancer STATION WAGON | ||
1,6 Comfort | 72/98 | 552 000 |
1,6 Sport | 72/98 | 592 000 |
2,0 Sport | 98/133 | 635 000 |
Mitsubishi Lancer v číslech:
Rozměry | |
Délka (mm) | 4 470 sedan, kombi 4 475 |
Šířka (mm | 1695 |
Výška (mm) | 1445 sedan, kombi 1480 |
Rozvor (mm) | 2 600 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1 470/1 470 |
Poloměr otáčení (mm) | 5 000 |
Objem palivové nádrže (l) | 50 |
Objem zavazadelníku (l) | 430 sedan, kombi 591 (1 079 sklop. zadní. sedadla) |
Podvozek | |
Spojka | jednokotoučová suchá |
Převodovka | pětistupňová manuální / automatická INVECS II |
Řízení | hřebenové s hydraulickým posilovačem |
Přední náprava | typu McPherson se stabilizátorem |
Zadní náprava | typu Multi Link se stabilizátorem |
Přední brzdy | 15 palcové kotoučové s vnitřním chlazením |
Zadní brzdy | 14 palcové kotoučové |
Pneumatiky | 195/60 R15 |
Ráfky | 6,0 JJ x 15 |
Motory:
1,3 SEDAN | 1,6 SEDAN | 1,6 STATION WAGON | 2,0 STATION WAGON | |
Typ motoru | SOHC | SOHC | SOHC | DOHC |
Počet ventilů | 16 | 16 | 16 | 16 |
Objem (ccm) | 1 299 | 1 584 | 1 584 | 1 997 |
Vrtání x zdvih (ccm) | 71 x 82 | 76 x87,3 | 76x87,3 | 85,9x88 |
Kompresní poměr | 10 | 10 | 10 | 10 |
Max. výkon (kW/k) | 60/82 při 5000 ot./min | 72/98 při 5000 ot./min | 72/98 při 5000 ot./min | 99/135 při 5750 ot./min |
Max. kroutící moment (Nm) | 120 při 4000 ot./min | 150 při 4000 ot./min | 150 při 4000 ot./min | 176 při 4500 ot./min |
Spotřeba ve měste (l) | 8,5 | 9,0 | 8,9 | 11,8 |
Spotřeba mimo město (l) | 5,3 | 5,6 | 5,8 | 6,9 |
Kombinovaná spotřeba (l) | 6,5 | 6,8 | 7,0 | 8,7 |
CO2 (g/km) | 155 | 163 | 166 | 207 |
Max. rychlost (km/h) | 171 | 183 | 181 | 199 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,7 | 11,8 | 12,6 | 10,0 |
Verze Sport, kterou ovšem zájemci pořídí pouze jako Station Wagon - kombi, pod kapotou ukrývá benzínový dvoulitr disponující výkonem 99kW (135k) při 5 750 ot./min. |
Nový lancer bude možné pořídit ve dvou karosářských variantách: jako Sedan a jako Station Wagon (kombi). |
Čelu nového lanceru vévodí výrazně tvarovaná maska rozdělená charakteristickým klínem a dominantním stříbrným logem tří diamantů. |
Nový lancer bude možné pořídit ve dvou karosářských variantách: jako Sedan a jako Station Wagon (kombi). |
Zahájením prodeje lanceru modelového roku 2004 si Mitsubishi připomíná blížící se 30. výročí uvedení značky MITSUBISHI na evropský trh. LANCER byl vůbec prvním modelem této značky dovážený na starý kontinent. V roce 1974 se nejdříve objevil na trhu ve Velké Británii. Za uplynulé tři dekády se ho v Evropě prodalo na 700 tisíc kusů. |
Na český trh se tak vrací v pořadí již devátá generace Mitsubishi Lancer, vozu, který uspokojí nejen nároky na komfort, ale i poptávku po sportovním svezení. |