Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový levný pracant: Dacia Logan Pick-up

aktualizováno 
Dacia Logan si svou příznivou cenou a robustní konstrukcí získává velké množství zákazníků. Hodně z nich pochází z řad malých podnikatelů a živnostníků. Pro ty, co potřebují vozit větší množství materiálu, je tu nová verze Pick-up.

Dacia Logan pick-up | foto: Dacia

Dacia Logan Pick-up je již čtvrtou verzí populárního levného vozu rumunské produkce. Zároveň jde o druhý model přímo zaměřený na živnostníky, kteří potřebují přepravovat náklad. Tím prvním byl Logan VAN odvozený přímo z kombi MCV. Ostatně, ani to se rozhodně nákladu nebojí.

Logan Pick-up je ale určen těm, kteří potřebují přepravovat náklad na větší ložné ploše. U takovýchto automobilů se přitom více než jinde hledí především na jednoduchost a robustnost konstrukce, výbava, pohodlí a další prvky komfortu jsou trochu v ústraní.

A tak bude nový pick-up v této třídě jako doma. Vůz je postaven na stejném konstrukčním základu jako předchozí modely a díky robustní konstrukci uveze až 800 kilogramů materiálu. Přepravovaný náklad může být také relativně rozměrný – maximální ložná délka nákladového prostoru je 1,8 metru, šířka pak 1,37 metru. Mezi podběhy je ložná plocha samozřejmě užší.

Bočnice nákladového prostoru jsou konstruovány tak, aby bez újmy přežily zatížení 100 kilogramy nákladu. Zadní sklopná stranice pak v otevřené poloze unese 300 kilogramů nákladu, což výrazně usnadňuje nakládání.

Náklad se ovšem vejde i do kabiny vozu – za předními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. To je dostatečný prostor pro odložení choulostivějšího nebo cennějšího zboží a osobních věcí.

Pod kapotu užitkového loganu se budou montovat tři motory – benzinová šestnáctistovka s výkonem 90 koní (66 kW) a dvě verze turbodieselu 1.5 DCI – jedna s výkonem 70 koní (50 kW) a druhá 85 koní (63 kW). Diesel však jasně válcuje benzinový motor svým točivým momentem. Zatímco šestnáctistovka MPI nabízí 128 Nm, motor DCI poskytne 160, respektive 200 Nm.

Důraz je kladen také na nízkou spotřebu paliva – silnější diesel spotřebuje v kombinovaném provozu 5,2 litru nafty na sto kilometrů. Benzinový motor je o poznání žíznivější – spotřeba činí 8,1 litru na 100 kilometrů.

Co se výbavy týče, stejně jako u ostatních vozů řady Logan nelze očekávat žádné zázraky. Základem jsou kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu a airbag řidiče. Připlácí se za posilovač řízení, elektrické ovládání oken nebo zrcátek, přídavné ochranné prvky, klimatizaci, rádio nebo ABS s airbagem spolujezdce. K dispozici budou i speciální doplňky, jako tažné zařízení, kryt zavazadlového prostoru, přepážky do nákladového prostoru nebo parkovací asistent.

Konfigurace výbav se však stejně jako konkrétní naladění některých motorizací může na různých trzích lišit, takže na konkrétní výbavy si musíme počkat až do uvedení pick-upu na náš trh.

Zatím víme, že v Rumunsku se nový logan začne prodávat už v březnu za cenu 7 250 euro, tedy v přepočtu asi 185 000 korun. U nás bude však asi vzhledem k vyšším nárokům na výbavu základní verze o něco dražší, necháme se ale překvapit.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.