Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus chce konečně porazit německou konkurenci. Jde na to zostra

  9:30aktualizováno  9:30
Lexus představil novou generaci svého malého sedanu IS. Rysy auta jsou pořádně ostré a na usedlou japonskou značku docela nezvyklé. Končí dieselový agregát, který výrobce nahradil hybridem.

Lexus IS 2013 | foto: Lexus

Toyota se s luxusní divizí Lexus snaží už léta nabourat nadvládu německé konkurence v segmentu prémiových vozů. Přes nesporné úspěchy především na severoamerickém trhu se však zatím Lexusu nepodařilo v absolutním měřítku vážněji narušit výsadní postavení BMW, Mercedesu a Audi.

Fotogalerie

Nový nejmenší sedan IS by to mohl změnit. Alespoň Lexus včetně mateřské Toyoty v to jistě doufá. Základní proporce zůstaly stejné, tedy i nejnovější IS je tradiční tříprostorový sedan, ale kontury jsou zcela jiné. Nepříliš nápadnou předchozí generaci nahradí velmi agresivně navržená novinka.

Už pohled na přední část auta musí vzbudit pozornost. Potvrdil se tak předpoklad, že nedávná studie Lexus LF-CC nebude jen na okrasu. Autu dominuje obří maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která sahá od spodku spoileru až po kapotu. Maska je navíc zahnutá a vévodí jí velké logo značky. Výrazně tvarované jsou i světlomety s několikrát zalomenou spodní linií.

Lexus IS 2013

Agresivními linkami Lexus nešetřil ani na zadku auta. Zadní světla jsou opět zamračená a především končí tenkou špičkou hluboko v bocích auta. Vyobrazená verze F Sport pak má i mohutný difuzor s dvojicí koncovek výfuku.

Samotná kabina k výraznému předku a zadku auta jakoby nepatří, má standardní, ničím nevybočující tvar. Ponton kopíruje spodní hranu oken a vpředu i vzadu navazuje na světla. Zadní svítilny pak ve své špičce v bocích karoserie navazují opticky na sestupující horní hranu nárazníku, jehož linie pokračuje na prahové lišty. Ty jsou výrazně lomené a v zadní části se zvedají.

Lexus IS 2013

Mezigeneračně se zvětšil rozvor o sedm centimetrů a šířka se zvětšila o centimetr, z čehož má těžit posádka. Především vzadu by mělo být výrazně víc místa. Větší je i kufr, který poskytne dostatečný objem i u hybridní verze. Zadní sedadla jsou nyní navíc sklopná v poměru 60:40.

Sportovní rysy dostal nový Lexus IS i v interiéru. Futuristický digitální přístrojový štít pocházející ze studie supersportu LFA budou mít modely se sportovním paketem F Sport. Samozřejmostí bude špičkové zpracování a použití prvotřídních materiálů. V tomto směru navíc už Lexus své německé konkurenty dávno dohnal.

Lexus IS 2013

Ač se Lexus bude s novým IS snažit o co největší přízeň evropských zákazníků, tak se rozhodl z nabídky vyřadit dieselový agregát. Místo něj připravil hybridní pohon, který bude mít model s označením 300h. Kombinuje nový řadový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a objemem 2,5 litru. Benzinový agregát má výkon 130 kW a sekunduje mu elektromotor s výkonem 32 kW. Celkově tak Lexus IS 300h poskytne 162 kW výkonu a maximální točivý moment 215 Nm. 

Základním agregátem zůstane atmosférický šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 150 kW. Silnější 3,5litrový agregát s výkonem 225 kW bude dostupný jen na některých trzích. Pro oba v Evropě nabízené motory bude k mání sportovní paket F Sport. Novinka by se měla začít prodávat v první polovině roku.

Autor:




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.