Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový lotus: není to eagle, ale evora

aktualizováno 
Po dlouhých třinácti letech se na londýnském autosalonu představil nový lotus. 2+2 místné kupé s motorem před zadní nápravou, které automobilka vyvíjela pod označením Eagle, se bude prodávat pod jménem utajeným do posledních chvil před odhalením.

Lotus Evora | foto: Lotus

Ještě minulý týden mu všichni říkali Eagle (anglicky orel). Po oficiálním představení v Londýně už je o jméně jasno, bude to Evora.

Modulární hliníková konstrukce zaručí lehkost, která je pro Lotus Seven a jeho potomky dogmatem. Základy evory pocházejí z Lotusu Elise a Exige. Odpružení je navrženo zcela nově. Pneumatiky vyrobila na míru Yokohama.

Nejočekávanější a do poslední chvíle tajené číslo je údaj o hmotnosti. Čtyřmístný potomek legendárního espritu váží 1 350 kilo. O jejich rozpohybování se stará 3,5litrový šestiválec od Toyoty namontovaný napříč uprostřed auta. Maximální výkon je 280 koní (při 6 400 otáčkách), 342 newtonmetrů (při 4 700 ot./min.) přenáší na zadní kola šestuistupňová manuální převodovka.

Evora se rozjede z nuly na stovku pod pět sekund. Zadní pneumatiky mají rozměr 255/35 R19, přední 225/40 R18.

Auto bude k mání ve dvou verzích: dvoumístné s prostorem pro zavazadla za předními sedadly, nebo jako 2+2místné pro dva dospěláky a dvě děti. Do kufru se vejde 160 litrů věcí.

Mimochodem, věděli jste, že ve středu Portugalska je město Evora?

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.