Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový mégane: odvážný i podmanivý

  11:00aktualizováno  11:00
Oficiální snímky i technické údaje o novém méganu jsou na světě. Renault se dnes (2.7.) v odpoledních hodinách nečekaně rozhodl poodhalit roušku tajemství nad svým budoucím trumfem. Nad vozem, který zcela jistě zamíchá rozložením v segmentu C. Mégane II se bude prodávat v sedmi odlišných verzích ve více než 75 zemích světa.

"Kompaktní, působivý, dynamický," těmito slovy dnes šéf Renaultu Louis Schweitzer představil jeho velkou naději v nekompromisním boji s agilními konkurenty. Dle Francouzů prý nový mégane nemůže nezaujmout. A mají pravdu. Neotřelý design, který navazuje na styl avantime či vel satisu, útočí na nekonvenčního zákazníka preferujícího stylistické experimenty. Podobně, jako kdysi úspěšně oslovil statisíce řidičů design Fordu Focus.

Toto platí zejména o stylistické koncepci zádě. Kolmo nasměrovaný zadní sloupek a oblé "pozadí" s výraznými světly neobvyklých tvarů nutí k zamyšlení. Leckdo by mohl i zažertovat, že toto auto má sex appeal.

Zdžme se ale emocí a představme si fakta o novince, která bude debutovat na zářijovém autosalonu v Paříži. Zatím Francouzi poskytli informace o dvou modelových variantách méganu, o pětidvéřovém hatchbacku a třídvéřovém "sport hatch", jak dynamičtější variantu nově nazývají. Další čtyři verze se na trh dostanou nejpozději za rok od podzimní premiéry první dvojice. Přesně kdy a které to budou zatím odmítá francouzská jednička zveřejnit.

Tato ofenzíva má i zřetelné, explicitně stanovené cíle. "S řadou mégane dosáhneme v Evropě 14procentního podílu na segmentu C," píše se v tiskové zprávě. Novinka bude ale okupovat podstatně více trhů, celkem by jich mělo být až 75.

Francouzi se chlubí i rychlým vývojem. Mégane zaměstnal inženýry na pouhých 29 měsíců, což je prý nejkratší čas v historii značky (vývoj mégane I trval 46 měsíců). Suché číslo o nákladech vývoje a přípravy produkce hovoří o 2,1 miliardách euro (61,5 miliardy Kč). Tato suma zahrnuje i modernizaci závodů ve španělské Palencii, francouzském Douai a turecké Burse, kde se bude mégane vyrábět.

U proinvestovaných prostředků je očekávána rychlá návratnost. K tomuto cíli dopomůže i zapojení spřízněného Nissanu do projektu X84. Stejnou platformu jako mégane tak využije například i budoucí almera. V roce 2006 prý bude jedním podvozkem vybavováno až 1,8 miliónu aut ročně.

Zmíněný podvozek má zatím rozvor 2,625 metru. Délka obou představených méganů je stejná, činí 4,21 metru. Přestože je to v porovnání s předchůdcem o téměř pět centimetrů více, zavazadlový prostor se zmenšil o 18 litrů. Jeho nynější skromná velikost 330 litrů bude tedy pravděpodobně hlavním důvodem kritiky jinak na první pohled zdařilého vozu.

První dvě verze méganu naznačují mnohé i o výbavách a motorech. V ceníkách se objeví celkem čtyři pojmenování: Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Tyto stupně bude možné kombinovat s úrovní vybavenosti Pack, Comfort a Luxury.

V paletě motorů zatím figurují tři zážehové a dva vznětové. Do první skupiny patří 1,4 (72 kW/98 koní), 1,6 VVT (83 kW/115 k) a dvoulitr také s technologií proměnlivého časování ventilů VVT a výkonem 98,5 kW/136 koňských sil. Posledně jmenovaná jednotka je z celé řady nejdynamičtější, dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Zákazníci upřednostňující diesely budou moci zvolit mezi agregátem 1,5 dCi (60 kW/80 k) a 1,9 dCi (88 kW/120 k). Obě tyto jednotky jsou přeplňované využívající nejnovější systém common-rail. Renault u těchto modelů vykazuje kombinovanou spotřebu 4,6 litru, resp. 5,4 l na 100 kilometrů.

Kromě klasické pětistupňové mechanické převodovky bude u nejsilnějšího benzínového i vznětového motoru standardně dodávána i šestistupňová skříň. Pohodlnější řidiči pravděpodobně zvolí nově vyvinutý automat.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.