Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes A představen. Je to draveček

  6:04aktualizováno  6:04
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nové áčko už nerozhodí žádný los, je to takový smartphone na čtyřech kolech pro ty, kdo vyrostli na videohrách... Podobnými narážkami pro znalé prokládal vtipem sršící a skvěle naladěný šéf Mercedesu Dieter Zetsche prezentaci nového Mercedesu A v předvečer zahájení ženevského autosalonu.

"Je kompletně nové, do posledního detailu," říká s výrazem, který nesnese odpor. Však taky A jako jméno novinky znamená v jeho vysvětlení  "atak". Atak na peněženky zákazníků konkurence.

Zpátky k zemi

Už to není to zvýšené A, které kdysi převracelo představy, jak má vypadat mercedes a taky jaký má mít pohon. S tvary se designéři vrátili zpátky k zemi a z vysokého rodinného stěhováku je přikrčený hatchback. Pohon předních kol ale oproti pravověrným mercedesům s poháněnou zadní nápravou zůstal zachovaný.

Premiéra nového Mercedesu A

Dieter Zetsche se ve svém představení vracel ještě k bájnému Mercedesu 190, který byl ve své době vstupem do lidovějších kategorií. Jenže dnes už je to jinak. Právě áčko a jeho sourozenci – má jich být včetně vyššího a bachratějšího B na nové modulární platformě MFA (modular front architecture) celkem šest – bude jedním z důležitých modelů značky. Vždyť se počítá, že celosvětově se má v této kategorii prodat až deset milionů aut ročně koncem tohoto desetiletí. Teď to je kolem šesti milionů aut formátu Audi A3, BMW 1 nebo VW Golf.

Dynamické linie a skvěle vyvážené proporce dělají z nového mercedesu velkého konkurenta vykulenému BMW 1. Nový mercedes proti němu působí mnohem agresivněji. Oproti odjíždějícímu áčku stojícímu na sendvičové podlaze je o víc než čtyřicet centimetrů delší, nově měří 4 292 mm. Je širší o jeden a půl centimetru (nově 1 780 mm) a samozřejmě o pořádný kus (přesně 16 cm) nižší, takže už nehrozí převrácení v slavném losím vyhýbacím testu jako před lety.

V Zetscheho podání už to není jen praktické auto, má dávat emoce. Na to hraje nejen agresivním pohledem, ale i vnitřkem. Parádně vypadají sedadla s opěrkami integrovanými do opěradel, přístrojovka je mixem klasického pojetí doplněného o moderní technologie.

Premiéra nového Mercedesu A

První, co aspoň trochu prakticky smýšlejícího diváka uhodí do očí, je nepochopitelně zúžený vstup do kufru. Otevřete víko zabíhající ke krajům a objeví se o dost užší výřez. "Na stěhování nákladu si kupte béčko," umlčí vaše připomínky v obchodě s mercedesy. Tohle má být spíš draveček pro mladé, nebo aspoň mladé duchem...

Přilákat má hlavně nové zákazníky. O cenách se zatím mluví jen v náznacích, ale vypadá to, že by neměly přesáhnout ceny stávajícího áčka, už kvůli konvenčnější a jednodušší technické základně.

Motory jen s turbem

Původní nabídku motorů nahradí v áčku nové čtyřválce z produkce Mercedesu, ale také spřáteleného Renaultu.

Benzinové motory používají přeplňování a přímé vstřikování. Základem je benzinová 1,6 od Renaultu, které má ve verzi A180 113 koní. Další benziňáky A200 a A250 už jsou z kuchyně Mercedesu (motor M270) s výkony 156 a 211 koní – VW Golf by se měl začít ošívat...

Premiéra nového Mercedesu A

Commonrailové turbodiesely jsou od motorářů Mercedesu. Dvě verze 1,8 v provedeních A180 CDI (109k) a A200 CDI (136 k) a 2,2litr (170 k) v provedení A220 CDI. A to se chystá ještě naftová verze  A160 CDI, která má být se spotřebou kolem čtyř litrů nejúspornějším mercedesem všech dob.

Všechny verze dostanou do základního provedení šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek bude sedmistupňový dvouspojkový automat.

Mluví se už i o verzi AMG. Pod kapotou by měla mít pořádně upravený přeplňovaný dvoulitr s výkonem kolem 350 koní a pohon všech kol.

Na předních Mcphersonovských závěsech a zadní víceprvkové nápravě budou až osmnáctipalcové ráfky (AMG sport styling package). Kromě nezbytných serepetiček pro ty, kdo musí být stále on-line, dostane nové áčko také celou armádu bezpečnostních asistentů.







Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.