Mercedes-Benz Concept A-Class

Mercedes-Benz Concept A-Class | foto: Mercedes-Benz

Nový Mercedes-Benz A půjde po krku BMW 1

  • 12
Na autosalonu v Šanghaji představila automobilka Mercedes-Benz koncept nové třídy A. Chytrá, ale drahá sendvičová platforma je minulostí, dosavadní jednoprostorový vůz nahrazuje klasický hatchback. Podle všeho nás ale čekají i další karosářské varianty.

Nový Mercedes A nemá se současnou generací prakticky nic společného, jak ukazuje Concept A-Class. Vůz je postaven na nové podvozkové platformě MFA s klasickou konstrukcí.

Z nového áčka tak bude klasický hatchback nižší střední třídy. Concept A-Class ukazuje, jak bude nejspíš vypadat jeho třídveřová varianta. Dlouhá kapota, úzká okna a svalnaté dynamické linky prozrazují, že Mercedes chce nalákat mladší zákazníky a chce se s novým áčkem postavit BMW 1 a dalším prémiovým hatchbackům nižší střední třídy.

Podobně jako konkurence se ale Mercedes bude snažit hledat s novou platformou MFA další skuliny na trhu. Na základech nového áčka tak vyroste i řada dalších modelů. Jistý je příchod MPV, které nahradí současný model B. Podle všeho se také dočkáme malého čtyřdveřového kupé, které by mělo být jakousi zmenšeninou oblíbeného modelu CLS. Na jeho základě by pak mělo vzniknout i neméně elegantní kombi. V úvahách se vyskytují i plány na malé SUV, které by konkurovalo BMW X1, Audi Q3 a dalším nejmenším prémiovým "teréňákům".

Nové áčko a od něj odvozené modely budou patřit k technicky nejvyspělejším kouskům nižší střední třídy. Koncept například zdobí čelní LED světlomety, zcela nová dvouspojková převodovka nebo radarový systém varování před kolizí a adaptivní brzdový asistent. Troufneme si tvrdit, že tyto prvky zůstanou v sériové verzi zachovány, byť některé budou možná k dispozici za příplatek.

Pod kapotou konceptu se představuje benzinový dvoulitrový čtyřválec BlueEfficiency přeplňovaný turbodmychadlem. Dává výkon 155 kW (210 koní) a bude se vyznačovat nízkou spotřebou.

Concept A-Class také ukazuje, že Mercedes prozatím neuvažuje o konkurenci pro Audi A1, Mini a další oblíbené městské vozy, na kterých dnes výrobci docela slušně bohatnou. Podle všeho se takový vůz, pokud někdy přijde, objeví pod značkou Smart. Stát by měl na nové platformě vyvinuté ve spolupráci s Renaultem.