Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes CLK bude "ve formě"

  13:48aktualizováno  13:48
Nové efektivnější motory, o 7,1 centimetru delší karosérie, velice nízký aerodynamický koeficient odporu vzduchu a zachování tradiční stylistiky stuttgartských inženýrů - to jsou základní charakteristiky nového Mercedesu CLK. První informace o modifikovaném sportovním kupé, které se začne prodávat počátkem léta, se objevily již nyní, avšak na oficiální premiéru si sporťák počká až na ženevský autosalon.

Ačkoli jsou designové změny oproti předcházející verzi jen minimální, odlišností pod kapotou je požehnaně. Jde především sedm motorů, z nichž šest je buď nových nebo výrazně vylepšených. Nabídka začíná u dvou benzínových čtyřválců CLK 200. Jeden nese označení Kompressor (120 kW/ 163 k) a využívá současné vstřikovací technologie. Druhý dvoulitr 200 CGI je však převratný, neboť využívá přímého vstřiku benzínu. Tím se podařilo zvýšit výkon na 125 kilowatt (170 koní). Stejným výkonem, ale podstatně větším točivým momentem disponuje také nový benzínový šestiválec o objemu 2,6 litru. Zážehové motory doplňuje jednotka V6 o objemu 3,2 litru, která však oproti minulým verzím nedoznala větších změn. Zákazníci budou moci koupit sporťák i s dieselem 270 CDI a systémem vstřikování Common-Rail (125 kW/170 k).

Fajnšmekři si rozhodně nenechají ujít dva osmiválce. První s označením CLK 500 dává výkon 225 kilowatt, což umožňuje Mercedes zrychlit z nuly na 100 km/h za šest sekund, druhý agregát V8 55 AMG je vyladěn německou partnerskou firmou dokonce na úctyhodných 270 kW (367 koní). S tímto motorem dosáhne řidič při optimálním řazení zrychlení za 5,2 sekundy.

Významně se dle informací německého výrobce rozrostl interiér Mercedesu CLK. Více prostoru bylo dosaženo nejenom již zmíněným prodloužením, ale i zvětšením šířky o 1,8 a především výšky o 4,2 cm. Více místa je především v oblasti nohou, ramen a nad hlavami pasažérů.

Konstruktéři však neopomenuli ani bezpečnost a hlučnost automobilu. Konstrukce karosérie je prý při zachování hmotnosti o 40 procent pevnější. Šípovitá silueta kupé umožnila snížit koeficient odporu vzduchu cx na 0,28, což je nejméně v této třídě. Toto se projevilo i na aerodynamickém hluku zejména při velmi vysokých rychlostech.

Zájemci by měli dát přednost Mercedesu CLK před konkurenty, mezi než se zanedlouho zařadí i Audi A4 Coupé, i kvůli bohaté základní výbavě. Šéfové německé automobilky slibují výbavu v hodnotě 2 tisíce euro "gratis". Půjde například o dešťový senzor, automatickou klimatizaci a další technické lahůdky.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.