Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes CLK bude "ve formě"

  13:48aktualizováno  13:48
Nové efektivnější motory, o 7,1 centimetru delší karosérie, velice nízký aerodynamický koeficient odporu vzduchu a zachování tradiční stylistiky stuttgartských inženýrů - to jsou základní charakteristiky nového Mercedesu CLK. První informace o modifikovaném sportovním kupé, které se začne prodávat počátkem léta, se objevily již nyní, avšak na oficiální premiéru si sporťák počká až na ženevský autosalon.

Ačkoli jsou designové změny oproti předcházející verzi jen minimální, odlišností pod kapotou je požehnaně. Jde především sedm motorů, z nichž šest je buď nových nebo výrazně vylepšených. Nabídka začíná u dvou benzínových čtyřválců CLK 200. Jeden nese označení Kompressor (120 kW/ 163 k) a využívá současné vstřikovací technologie. Druhý dvoulitr 200 CGI je však převratný, neboť využívá přímého vstřiku benzínu. Tím se podařilo zvýšit výkon na 125 kilowatt (170 koní). Stejným výkonem, ale podstatně větším točivým momentem disponuje také nový benzínový šestiválec o objemu 2,6 litru. Zážehové motory doplňuje jednotka V6 o objemu 3,2 litru, která však oproti minulým verzím nedoznala větších změn. Zákazníci budou moci koupit sporťák i s dieselem 270 CDI a systémem vstřikování Common-Rail (125 kW/170 k).

Fajnšmekři si rozhodně nenechají ujít dva osmiválce. První s označením CLK 500 dává výkon 225 kilowatt, což umožňuje Mercedes zrychlit z nuly na 100 km/h za šest sekund, druhý agregát V8 55 AMG je vyladěn německou partnerskou firmou dokonce na úctyhodných 270 kW (367 koní). S tímto motorem dosáhne řidič při optimálním řazení zrychlení za 5,2 sekundy.

Významně se dle informací německého výrobce rozrostl interiér Mercedesu CLK. Více prostoru bylo dosaženo nejenom již zmíněným prodloužením, ale i zvětšením šířky o 1,8 a především výšky o 4,2 cm. Více místa je především v oblasti nohou, ramen a nad hlavami pasažérů.

Konstruktéři však neopomenuli ani bezpečnost a hlučnost automobilu. Konstrukce karosérie je prý při zachování hmotnosti o 40 procent pevnější. Šípovitá silueta kupé umožnila snížit koeficient odporu vzduchu cx na 0,28, což je nejméně v této třídě. Toto se projevilo i na aerodynamickém hluku zejména při velmi vysokých rychlostech.

Zájemci by měli dát přednost Mercedesu CLK před konkurenty, mezi než se zanedlouho zařadí i Audi A4 Coupé, i kvůli bohaté základní výbavě. Šéfové německé automobilky slibují výbavu v hodnotě 2 tisíce euro "gratis". Půjde například o dešťový senzor, automatickou klimatizaci a další technické lahůdky.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

VIDEO: Stradivariho štětec udělal z Mini unikát, vydraží se na iDNES.cz

Unikátní Mini Cooper polepený podle návrhu architekta a designéra Lucy...

Luca Stradivari pomaloval Mini Cooper, pětidveřové provedení ikonického vozu mu posloužilo jako plátno. Jedinečný...

Najdete na iDNES.cz