Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes E bude umět sám jezdit po dálnici i parkovat

  10:00aktualizováno  10:00
Mercedes E se chystá na premiéru, která je naplánovaná na leden 2016 na autosalon do Detroitu. Nová generace jednoho ze stěžejních modelů, která se vyvíjí pod interním označením W213, se částečně odhaluje na oficiálních obrázcích a špionážních fotkách. Už se také ví, že částečně bude umět jezdit sama.

Fanouškovský web mercedes-benz-passion.com uveřejnil fotky odstrojené karoserie novinky. Automobilka zatím ukázala detail palubní desky a světla chystaného modelu. Špionážní fotku přístrojovky má italský autoblog zde.

Úplně nové E má být o metrák lehčí než předchůdce a přijede na modulární platformě značky MRA určené pro modely s pohonem zadních nebo všech kol s designem vnějšku i vnitřku odvozeným od vrcholného Mercedesu S, který se svým mohutným vzhledem slaví úspěchy.

Narozdíl od vlajkové lodi by mělo nové E dostat na přístrojovou desku analogový tachometr a otáčkoměr (Mercedes S má přístrojovku tvořenou dvěma velkými displeji).

Detail přístrojové desky nového Mercedesu třídy E

Displej infotainmentu bude podle prvních oficiálních obrázků umístěný nahoře, blízko zorného pole řidiče. Protože se zdá hodně hluboko, daleko z dosahu, spekuluje se, že nebude dotykový, ale ovládaný tlačítky a otočným voličem na středovém tunelu.

Mercedes už oficiálně slíbil, že nové E dostane vylepšený balík asistenčních systémů, který umožní například částečně automatizovanou jízdu po dálnicích a silnicích mimo město. Systém se jmenuje Intelligent Drive next Level a na dálnicích a silnicích mimo město dokáže nejen udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, ale také je následovat rychlostí až 200 km/h. Řidič nemusí přidávat plyn, ani brzdit, a přenechat autu řízení dokonce i v mírných zatáčkách. Systém není až do rychlosti jízdy 130 km/h bezpodmínečně odkázán na jasně viditelné značení na vozovce. „V aktivních zásazích pokračuje i při nejednoznačných liniích vodorovného značení, například na staveništích, a dokonce i na vozovce bez linií,“ vysvětluje automobilka.

Chybět nebude funkce autonomního brzdění. Kromě pomaleji jedoucích, zpomalujících nebo stojících vozidel rozpozná také vozidla přijíždějící ze stran na křižovatkách, konec dopravní kolony a chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné oblasti před vozidlem.

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Novinkou, kterou se teď chlubí čerstvě představené BMW řady 7, bude pro éčko také zaparkování a vyjetí vozidla z těsných mezer na dálku. Mercedes to má umět i prostřednictvím chytrého telefonu. Ten umožní i další věci. „Moderní bezdrátová komunikační technika promění chytrý telefon v klíček od vozidla,“ slibuje Stuttgartská značka. Tento systém používá techniku „Near Field Communication“ (rádiová bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost).

Nová generace dostane LED čelní světa. Každá lampa je dvořená 84 individuálně ovládanými vysokovýkonnými diodami, které vypíná a směruje tak aby nedocházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Přední světlo nového Mercedesu třídy E
Zadní světlo nového Mercedesu třídy E
Přední světlo nového Mercedesu třídy E

Mercedes dostane i zajímavé systémy pasivní bezpečnosti. Jeden z nich obstará při rozpoznání neodvratitelné boční kolize bleskurychlé naplnění vzduchové komory v bočních polštářích opěradla. Tělo pasažéra se tak posune v sedačce směrem ke středu vozidla. Zvětší se tím vzdálenost sedící osoby od dveří a vzniklé vzduchové komory rovněž rozšíří deformační zónu. Další z vychytávek chrání sluch při třesku vyvolaném nehodou.

Fotogalerie

Mercedes-Benz zavedl v roce 2013 ve svých autech systém pro síťové propojení vozidel „Car-to-Car“, který umožňuje komunikaci mezi vozidly. Toto řešení se dále vyvíjí v systém „Car-to-X“. To znamená, že bezdrátová výměna informací (prostřednictvím mobilní telefonní komunikační sítě) už nemusí probíhat jen s ostatními vozidly, ale také s infrastrukturou a chodci. „Umožní například pohled za roh, nebo „skrz“ překážky. Řidič tak může být upozorňován na hrozící nebezpečí ještě dřív než dosud, například na porouchané vozidlo na krajnici.“

O sestavě pod kapotou se zatím Mercedes nerozpovídal, dají se čekat benzinové i naftové čtyř a šestiválce, hybridní provedení i ostrá verze od AMG.

Nové E se představí premiérově na autosalonu v Detroitu v lednu 2016. Kromě sedanu dorazí také kombík. Ečko se dočká ale také prodloužené verze, která je žádaná hlavně v Číně, a také superluxusního provedení Maybach.

Přibližně s ročním zpožděním se představí také odvozené kupé a kabriolet. Mluví se také o provedení s plastovými ochrannými doplňky a zvýšeným podvozkem ve stylu Audi A6 Allroad.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Najdete na iDNES.cz