Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mercedes E bude umět sám jezdit po dálnici i parkovat

  10:00aktualizováno  10:00
Mercedes E se chystá na premiéru, která je naplánovaná na leden 2016 na autosalon do Detroitu. Nová generace jednoho ze stěžejních modelů, která se vyvíjí pod interním označením W213, se částečně odhaluje na oficiálních obrázcích a špionážních fotkách. Už se také ví, že částečně bude umět jezdit sama.

Fanouškovský web mercedes-benz-passion.com uveřejnil fotky odstrojené karoserie novinky. Automobilka zatím ukázala detail palubní desky a světla chystaného modelu. Špionážní fotku přístrojovky má italský autoblog zde.

Úplně nové E má být o metrák lehčí než předchůdce a přijede na modulární platformě značky MRA určené pro modely s pohonem zadních nebo všech kol s designem vnějšku i vnitřku odvozeným od vrcholného Mercedesu S, který se svým mohutným vzhledem slaví úspěchy.

Narozdíl od vlajkové lodi by mělo nové E dostat na přístrojovou desku analogový tachometr a otáčkoměr (Mercedes S má přístrojovku tvořenou dvěma velkými displeji).

Detail přístrojové desky nového Mercedesu třídy E

Displej infotainmentu bude podle prvních oficiálních obrázků umístěný nahoře, blízko zorného pole řidiče. Protože se zdá hodně hluboko, daleko z dosahu, spekuluje se, že nebude dotykový, ale ovládaný tlačítky a otočným voličem na středovém tunelu.

Mercedes už oficiálně slíbil, že nové E dostane vylepšený balík asistenčních systémů, který umožní například částečně automatizovanou jízdu po dálnicích a silnicích mimo město. Systém se jmenuje Intelligent Drive next Level a na dálnicích a silnicích mimo město dokáže nejen udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, ale také je následovat rychlostí až 200 km/h. Řidič nemusí přidávat plyn, ani brzdit, a přenechat autu řízení dokonce i v mírných zatáčkách. Systém není až do rychlosti jízdy 130 km/h bezpodmínečně odkázán na jasně viditelné značení na vozovce. „V aktivních zásazích pokračuje i při nejednoznačných liniích vodorovného značení, například na staveništích, a dokonce i na vozovce bez linií,“ vysvětluje automobilka.

Chybět nebude funkce autonomního brzdění. Kromě pomaleji jedoucích, zpomalujících nebo stojících vozidel rozpozná také vozidla přijíždějící ze stran na křižovatkách, konec dopravní kolony a chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné oblasti před vozidlem.

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Bezpečnostní a asistenční systémy nového Mercedesu třídy E

Novinkou, kterou se teď chlubí čerstvě představené BMW řady 7, bude pro éčko také zaparkování a vyjetí vozidla z těsných mezer na dálku. Mercedes to má umět i prostřednictvím chytrého telefonu. Ten umožní i další věci. „Moderní bezdrátová komunikační technika promění chytrý telefon v klíček od vozidla,“ slibuje Stuttgartská značka. Tento systém používá techniku „Near Field Communication“ (rádiová bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost).

Nová generace dostane LED čelní světa. Každá lampa je dvořená 84 individuálně ovládanými vysokovýkonnými diodami, které vypíná a směruje tak aby nedocházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Přední světlo nového Mercedesu třídy E
Zadní světlo nového Mercedesu třídy E
Přední světlo nového Mercedesu třídy E

Mercedes dostane i zajímavé systémy pasivní bezpečnosti. Jeden z nich obstará při rozpoznání neodvratitelné boční kolize bleskurychlé naplnění vzduchové komory v bočních polštářích opěradla. Tělo pasažéra se tak posune v sedačce směrem ke středu vozidla. Zvětší se tím vzdálenost sedící osoby od dveří a vzniklé vzduchové komory rovněž rozšíří deformační zónu. Další z vychytávek chrání sluch při třesku vyvolaném nehodou.

Fotogalerie

Mercedes-Benz zavedl v roce 2013 ve svých autech systém pro síťové propojení vozidel „Car-to-Car“, který umožňuje komunikaci mezi vozidly. Toto řešení se dále vyvíjí v systém „Car-to-X“. To znamená, že bezdrátová výměna informací (prostřednictvím mobilní telefonní komunikační sítě) už nemusí probíhat jen s ostatními vozidly, ale také s infrastrukturou a chodci. „Umožní například pohled za roh, nebo „skrz“ překážky. Řidič tak může být upozorňován na hrozící nebezpečí ještě dřív než dosud, například na porouchané vozidlo na krajnici.“

O sestavě pod kapotou se zatím Mercedes nerozpovídal, dají se čekat benzinové i naftové čtyř a šestiválce, hybridní provedení i ostrá verze od AMG.

Nové E se představí premiérově na autosalonu v Detroitu v lednu 2016. Kromě sedanu dorazí také kombík. Ečko se dočká ale také prodloužené verze, která je žádaná hlavně v Číně, a také superluxusního provedení Maybach.

Přibližně s ročním zpožděním se představí také odvozené kupé a kabriolet. Mluví se také o provedení s plastovými ochrannými doplňky a zvýšeným podvozkem ve stylu Audi A6 Allroad.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.