Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový mercedes: Jeho Výsost kupé CL

  18:13aktualizováno  18:13
Mamutí kupé patří už déle než padesát let neodmyslitelně do ceníku s emblémem třícípé hvězdy na titulce. Největší a nejluxusnější mercedes - třída S - přišel o jeden pár dveří a dal vzniknout už sedmé generaci dvoudveřového modelu. Nové CL se představuje právě nyní, první kousky vyrazí na silnici s podzimem.

Mercedes CL | foto: DaimlerChrysler

Že velké kupé mercedesu potřebuje změnu, bylo jasné už nějaký čas. Vedle radikálně nového Mercedesu S vypadalo CLko ještě o pár let starší. Nový model se proto musel posunout kupředu o více než jednu generaci.

Návrháři Mercedesu opustili nevýrazné "knedlíkovité" tvary a vypůjčili si to nejlepší od sourozenců CLS, A a R. Neurčité obliny nahradily v designérském jazyce stuttgartské automobilky hrany a výrazně vykrojené plochy.

Nechybí detaily, které mají velká kupé mercedesů zanesená hluboko v genetické informaci: Bezrámová okna dveří a splývající poslední C-sloupek patří ke klasice. Bez obří chromové mřížky chladiče - v případě novinky členěné třemi mohutnými vodorovnými lištami - se mercedes na veřejnosti ukázat také nemůže.

Nové CL přerostlo o sedm centimetrů pětimetrovou hranici, na šířku má 187 a na výšku 142 centimetrů. Kufr spolkne 490 litrů zavazadel.

Do začátku vystartuje Mercedes CL s benzinovým osmiválcem a dvojitě přeplňovaným dvanáctiválcem se shodnými objemy 5,5 litru. Verze CL 500 s osmiválcem pod mohutnou kapotou vystřelí 388 hlavé stádo (285 kW) na stovku za 5,4 sekundy. Na kola přenáší 530 newtonmetrů kroutícího momentu sedmistupňový automat.

CL 600 rozpohybovává přes dvě tuny vážící kolos výkonem 517 koní (380 kW). Pětistupňová automatická převodovka si musí poradit s 830 newtonmetry. Z nuly na stovku to trvá 4,6 sekundy. V obou případech je to jen elektronika, která brání rozdovádět nad dvěstepadesátku.

Na silnice vyrazí CL prohánět BMW 6 a nový Jaguar XK letos na podzim. Je téměř jisté, že ke dvěma motorům přibude také ekonomičtější a střídmější agregát, stejně jako ostrá verze z rodu AMG .

Ve výbavě nebude chybět systém nočního vidění, hydraulický podvozek Active Body Control nastavující svou charakteristiku podle aktuální jízdní situace, adaptivní bixenonová světla s přednastavenými pěti módy zohledňujícími různé druhy jízdy a povětrnostní podmínky, přehrávač DVD, navigace s zabudovaným harddiskem, čtyřzónová klimatizace, prosklená střecha, nebo masážní a klimatizovaná sedadla.

Samozřejmostí je maximální bezpečnostní výbava. Z velkého Mercedesu S si CL vypůjčilo speciální prvky výbavy zabraňující kolizím a zmírňující následky nehod.

V případě, že auto vycítí, že se blíží náraz, přenastaví sedadla řidiče a spolujezdce do optimální polohy, ve které je nejefektivněji využita funkčnost airbagů a ostatních prvků pasivní bezpečnosti, zavřou se také okna a zatáhne střešní okno.

Dalším pomocníkem je Brake Assists Plus, který brzdí před překážkou mnohem účinněji než řidič. Sleduje totiž předjedoucí vozidlo radarem a při nebezpečném přiblížení řidiče upozorní. Neustále také upravuje optimální brzdnou sílu, která je v pohotovosti i v případě, že řidič brzdový pedál příliš šetří.


Od roku 1952, kdy byl uveden legendární model 300 S coupé, se v šesti generacích předchůdců CLka vyrobilo na 178 tisíc vozů. Stávající model se představil v roce 1999 v Ženevě, vedle moderních nových mercedesů ale neodvratně zastaral.

Autoři: ,






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.