Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový mercedes má magickou střechu. Tlačítko změní den na noc

  10:04aktualizováno  10:04
Malé kupé-kabrio Mercedesu vjelo do letošního roku v nové generaci. Nové SLK má výrazně ostřejší hrany a agresivnější design doplňuje lahůdka v podobě skleněné střechy. Stiskem tlačítka se zatmaví, nebo naopak zprůhlední.

Mercedes SLK | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nejmenší kupé-kabrio SLK vyrábí Mercedes od 1996 a nyní přichází na trh třetí generace. Drží se tradice celé řady, takže má také pevnou skládací střechu, kterou do celosvětové módy přivezla právě první generace německého roadsteru (úplně prvním kabrioletem s plechovou střechou byl Peugeot 401 Eclipse v roce 1934). Zajímavou inovaci pak nabídla i druhá generace SLK: airscarf – větrná "šála" ofukuje krk cestujících horkým vzduchem z opěrky hlavy.

Nová generace pak ohromuje originálním střešním oknem. Je skleněné a bude možné měnit jeho průhlednost. Magic Sky Control, jak ho pojmenovali, umožní řidiči elektronicky regulovat, kolik světla střecha propustí dovnitř. Speciální vychytávka využívá fyzikálního principu deskových kondenzátorů. Když do nich jde proud, částice, které sklo zneprůhledňují, se rozestoupí a naopak.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky představuje speciální příloha na iDNES.cz

Vzhled novinky se designérům Mercedesu povedl. Po zakulacených předchozích generacích vzali u novinky do ruky dláta a brousky a hrany pořádně přiostřili. Za vzor jim částečně posloužilo superprémiové kupé SLS a v některých detailech čerpali i z historie značky. Velká a předsunutá přední maska totiž připomíná legendární kupé 300 SL z padesátých let minulého století.

Přestože je SLK poměrně malé auto (na délku má jen 4,13 metru), designérům se podařilo vytesat velmi pohlednou karosérii. Agresivní "čumák" doplňují výrazné průduchy na blatnících a rozložité přední i zadní světlomety. Natažená střecha pak dobrý dojem jen potvrzuje a rozhodně nepůsobí nepatřičným dojmem.

Mercedes SLK

Stejně povedený je i interiér. Samozřejmě jen dvoumístný, za sedadly není žádný prostor, jen dva ochranné oblouky. Palubní deska vyznává spíš konzervativní styl, ale má sportovní šmrnc a krásné retro výdechy ventilace. Snad jen na středním panelu se poněkud přemnožila nejrůznější tlačítka. Z předchozí generace použitý systém výdechů Airscarf doplňuje systém Airguide, který inteligentně rozdělí vzduch z ventilace tak, aby se posádka při jízdě s otevřenou střechou cítila vždy příjemně.

Pod kapotou se pro začátek usadí trojice motorů, prozatím jen benzinových. Ekovlna se dovalila i do této kategorie aut, a tak má trojice použitých motorů přídomek BlueEfficiency, tedy že jsou úsporné a k životnímu prostředí šetrné, jak jen to jde.

V každém případě dva slabší čtyřválce klamou jménem. Přes označení SLK 200 a SLK 250 dostane zákazník přeplňovanou přímovstřikovou osmnáctistovku s výkonem 135 a 150 kW. Až třetí šestiválec SLK 350 má motor o objemu 3,5 litru s výkonem 225 kW. Na stovku SLK s tímto motorem zrychlí za 5,6 sekundy a maximální rychlost krotí omezovač na 250 km/h.

Mercedes SLK

Všechny motory mají start/stop systém a nevídanou papírovou kombinovanou spotřebu. Výrobce uvádí 6,1 litru u nejslabšího motoru a 7,1 litru u šestiválce. V plánu je ale i zástavba naftového čtyřválce a dojde i na verzi AMG, ve které bude trápit gumy na zadních kolech osmiválec.

Nové SLK už lze v Německu u dealerů objednávat, v České republice zatím dovozce nestanovil ceny. V Německu stojí základní model v přepočtu pod milion korun, nejvyšší verze má stanovenou základní cenu 1,3 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.