Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapojte fantazii, toto jsou první fotky nového Opelu Corsa

  16:19aktualizováno  16:19
Corsa je jedním z důležitých modelů německé automobilky. Letos dorazí nová generace. Opel se snaží navnadit publikum fotkami důkladně maskovaných testovacích prototypů.

Nový Opel Corsa při testech | foto: Opel

Opel Corsa je bratrem Fiatu Punto, obě auta sdílejí stejný technický základ. A zůstane to tak i nadále. Nová corsa totiž nedostane novou platformu, konstruktéři dostali za úkol vyjít ze stávající generace. 

Ta je povedená a je také levnější. Opel, který se nadechuje k velkému rozmachu, tak něco ušetří.

Nový Opel Corsa při testech

A nutno vysvětlit, že použití osvědčeného technického základu nemusí být na škodu. Nastrojená má totiž být corsa moderně.

Tento postup rozhodně není ojedinělý. Z přímých konkurentů corsy přepracovanou původní techniku předchozí generace používá třeba veleúspěšné aktuální provedení Renaultu Clio. Škoda Fabia první a druhé generace jsou také blízké příbuzné (úplně nová dorazí letos) 

Fotogalerie

Rüsselsheimská automobilka už oficiálně slíbila, že corsa, která je na trhu už osmým rokem, se koncem letoška dočká nástupkyně. Opel se tak už chlubí obrázky prototypů v poslední fázi testů a konečném jemném ladění detailů. Fotky jsou z testů prováděných jihovýchodně od Frankfurtu nad Mohanem. Auta mají polep, který znejasňuje linky a tvary auta. Přibližnou představu si ale s trochou fantazie divák udělá.

Opel už prozradil, že pod kapotu nová corsa dostane litrový přeplňovaný tříválec s výkonem 115 koní (85 kW) spřažený s šestistupňovým manuálem. To bude nejdůležitější motor nové generace malého opelu. Na výběr má být mimo jiné mezi dvěma druhy nastavení podvozku (komfortní a sportovní). Corsa by měla mít premiéru na říjnovém autosalonu v Paříži.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.