Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Corsa: 190 koní pro OPC

aktualizováno 
Malý opel se už brzy dočká nástupce. 18. července se na British International motorshow v Londýně představí již čtvrtá generace oblíbené corsy. Chystá se prý také "nasupená" verze OPC s výkonem 190 koní.

Nový Opel Corsa | foto: pravda.sk

Konkurence loni radikálně modernizovala - Fiat Punto, Peugeot 207 a Renault Clio, nebo přinejmenším faceliftovala - Ford Fiesta, Hyundai Getz, Opel tedy nesmí zůstat pozadu. Do kategorie, které na českém trhu kraluje Škoda Fabia, vyrazi zbrusu nový malý opel koncem letošního roku

Corsa dostane rysy posledních opelů, velké mandlové oči zasazené do mohutné přídě a výrazně tvarované detaily.

Po vzoru starší a větší sestry astry designéři namalovali odlišné karoserie pro tří a pětidveřovou verzi.

Corsa citelně povyroste. Na délku má přidat 16 centimetrů, bude o 6 cm širší a 5 cm vyšší. Konečné rozměry budou: 4 metry délky, 1705 mm šířky a 149 centimetrů výšky. Rozvor naroste o dva centimetry na 2510 mm, kufr odveze o 15 litrů zavazadel více (275).

Podle posledních informací by nová corsa měla dostat do začátku tři benzinové a dva naftové motory. Zážehové agregáty s objemy 1,0, 1,2 a 1,4 litru nabídnou výkony (44, 59 a 66 kW), vznětová třináctistovka bude k mání ve dvou výkonových verzích - 44 a 66 kW.

Později přibude benzinový motor 1,6 a diesel 1,7 CDTi, oba s výkonem 92 kW.

Nahlas se mluví i o ostré verzi OPC s přeplňovaným motorem 1,6 litru, vyšlechtěné techniky z Opel Performance Centra na 140 kW.

Na stejné platformě, na které se představí Opel Corsa, dorazí podle nepotvrzených informací v roce 2008 malý crossover z produkce korejského Chevroletu, dva roky na to nová meriva a v roce 2011 další generace tigry.

Motory

benzinové
*1,0 12V (3válec): 60 k (44 kW)
*1,2 16V: 80 k (59 kW)
*1,4 16V: 90 k (66 kW)
*1,6 16V: 125k (92 kW)
*1,6 OPC Turbo: 190 k (140 kW) (max. rychlost - 200 km/h, 0-100 km/h - 7 s)
naftové
*1,3 CDTi: 60 a 90k (44 a 66 kW)
*1,7 CDTi: 125k (92 kW)

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.