Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Corsa: Lepší a větší, zato levnější

aktualizováno 
Jeden z posledních velkých hráčů mezi malými auty se konečně dočkává nové generace. Opel Corsa jde s dobou a přerůstá předchůdce o hodně centimetrů. Na souboj s konkurenty je vybaven výrazným designem, dvěma diametrálně odlišnými verzemi a šesticí motorů.

Opel Corsa | foto: Opel

Kulatá corsa (B), kterou rüsselheimští představili v roce 1992 byla malým-velkým zjevením. Její povedený design nevypadá zastarale ani dnes. Naopak její nástupkyně (C) nic nového nepřinesla, zapadla do průměru i díky tomu, že vypadala spíše jako facelift úspěšné předchůdkyně.

Plánovači Opelu se poučili a rozhodli se se dát přicházející generaci corsy (D) výraznější tvář. Předlohou jim byla její větší sestra astra.

Nová corsa se tak na právě probíhajícím londýnském autosalonu představuje v plné kráse hned ve dvou velmi odlišných verzích. Třídveřová - sportovní a pětidveřová zaměřená na klientelu přistupující k nákupu auta o poznání racionálněji.

Přikrčená silueta třídveřové verze byla u "pětidvéře" pominuta, na řadu přišla praktičnost a umírněnost.

Čumák mají obě verze stejný, tak to jde až po první A-sloupek, s přibývajícími centimetry směrem vzad společných rysů ubývá. Třídveřová verze připomíná kupé, pětidveřová pošilhává po větších autech pro rodinu.

Míry jsou ale pro obě varianty stejné. Na délku má bez jednoho centimetru 4 metry, do šířky zabírá 1702 milimetrů a na výšku má 149 centimetrů. Kufr s dvojitou podlahou umožňuje odvézt 285 až 1100 litrů věcí.

Corsy vystartují s šesticí motoru, které se o přízeň k benzinu a naftě dělí rovným dílem. Zážehové agregáty s objemy 1,0, 1,2 a 1,4 litru nabídnou výkony 44, 59 a 66 kW, vznětová třináctistovka bude k mání ve dvou výkonových verzích - 44 a 66 kW.

Poslední v ceníku je diesel 1,7 CDTi s výkonem 92 kW. Mluví se také o benzinovém agregátu 1,6 se stejným výkonem.

Motory budou spřažené s pěti a šestistupňovými manuálními převodovkami, chybět nebude automatizovaný Easytronic a také klasický automat.

Startovací cena 10 990 euro je nižší než u odcházející generace corsy. Podle tiskové zprávy automobilky je možné malý opel objednat už nyní, do dealerství se první kousky podívají 7. října.

Opel Corsa v číslech

délka x šířka x výška (mm)

3999 x 1737 x 1488

rozvor (mm)

2511

rozchod vpředu/vzadu (mm)

1485/1478

MOTORY

benzin (TWINPORT)

1,0

1,2

1,4

objem (ccm)

998

1229

1364

výkon (kW/k)

44/60

59/80

66/90

max. toč. moment (Nm)

88

110

125

nafta (CDTI)

1,3

1,3

1,7

objem (ccm)

1248

1248

1686

výkon (kW/k)

55/75

66/90

92/125

max. toč. moment (Nm)

170

200

280


Za druhý pár dveří zákazník připlatí 685 euro. Základní verze dostane mimo jiné centrální zamykání a elektricky ovládaná zrcátka, obuta bude do kol rozměru 185/70 R14. Za ESP se bude připlácet 350 euro, filtr pevných částic k dieselovým motorům si u Opelu cení na 525 euro.

Pro malého opela připravili v Rüsselheimu chytrý doplněk v podobě nosiče kol, který se uchytí pod zadní nárazník (490 euro). Z příplatkové výbavy je velkým lákadlem panoramatické střešní okno (790 euro). Pětidveřová verze ještě dostane do ceníku vyhřívaný volant, světla, která vidí za roh (natáčejí se ve směru pootočení volantu) za 390 euro a nezbytné penzum prvků pasivní i aktivní bezpečnosti.

Opel Corsa versus Fiat Punto

Na vývoji dvou malých modelů spolupracovali Fiat a Opel. Právě proto najdeme pod jejich kabátky mnoho společných dílů. Podělili se mimo jiné o motory a podvozkové platformy, rozměrově se liší jen o pár centimetrů.

U technicky velmi podobných aut tak bude o přízni publika rozhodovat ve velké míře design. Líbí se vám více Fiat Punto nebo Opel Corsa? Hlasujte v anketě, nebo pište do diskuze pod článkem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.