Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Zafira: astra pro sedm pro ospalce i závodníky

  22:48aktualizováno  22:48
Velkoprostorová zafira už v modelové řadě Opelu lehce přesluhuje. Po astře je tak s blížícím se ženevským autosalonem nejvyšší čas na uvedení druhé generace sedmimístného MPV, které kategorii malých a vysokých aut pro sedm spoluzakládalo.

Omladil Renault Scénic i Fiat Multipla, ve stejném oboru se rozhodly podnikat i Ford (s C-Maxem) a VW (s modelem touran), což už zafira nemohla přejít bez povšimnutí.

Na základě Astry Caravan s podvozkovou platformou s rozvorem 2,7 metru postavili vývojáři nafouklou astru. Zafira oproti předchůdkyni o něco povyrostla, teď má 4,47 metru do délky, 1,78 metru do výšky a 1,64 metru do šířky.

K dynamickému základu hatchbacku se přidávalo: někde to byly centimetry, jinde decimetry, v kufru pak litry. Řezané linie, výrazné lampy světel a nezbytné chromové koření, které autu dodává na důstojnosti a hodnotnosti (minimálně na pohled). Zafira se ke své sestřičce, která svádí litý boj s golfy, focusy a mégany, hlásí možná více než se očekávalo.

Uvnitř musíme najít tři řady sedadel, jak se na slušnou a spořádanou zafiru sluší a patří. Auto si uchovává chytrý systém sklápění nepotřebných sedadel do podlahy (pojmenovaný Flex-7). Pří cestování v pěti s sebou cestující odvezou 620 litrů zavazadel. Chybět nemůže ani množství schránek, přihrádek a přihrádeček, dohromady jich má být třicet. Kouzlu pěti stropních schránek propadne nakonec každý. Co by to bylo za MPVčko bez skla na střeše, opelovi inženýři to vyřešili čtyřmi samostatnými okénky.

Pozorné ohledání fotek odhalí, že motor už se nebude probouzet klasickým klíčkem, ale stále oblíbenějším knoflíkem napravo od volantu. Jak se zdá, něco v nepořádku bude i s parkovací brzdou. Namísto archaické páky najde řidič vedle sedadla pouze malý spínač, elektronika pak vše zařídí.

Pro sportovně založené taťky od rodin bude zafira k mání také se sportovnějším podvozkem IDS Plus, který si také vypůjčila z astry. Hlavní kouzlo spočívá ve variabilním nastavování tuhosti tlumičů. Dnes už téměř samozřejmu položkou volitelné výbavy jsou samonatáčecí světlomety, díky kterým řidič vidí lépe do zatáček.

Pro ospalce i závodníky
Zafira dostane pod kapotu astří nabídku motorů. Ten nejslabší benzinový s objemem 1,6 litru nabídne 105 koní (77 kW), další v pořadí bude 140koňová 1,8 (103kW) a pak 2,2 litr s výkonem 110 kW (150 koní). Nejsilnější, co půjde pod kapotu zafiry pořídit, je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 200 koní (147 kW). Všechny motory jsou šestnáctiventilové čtyřválce.

Nabídku dieselových agregátů otevírá 1,7 CDTi se 74 kilowatty (101 koní) výkonu. Po ní následují tři multijety 1,9 litru se 100, 120 a 150 koňskými silami (74, 88 a 110 kW).

Spekuluje se však také o ještě slabším dieselu pro hodně umírněné řidiče. Ve hře je údajně přepracovaný multijet 1,3 litru s 90 nebo více koňmi výkonu (66 kW).

Premiérové představení se chystá k Ženevskému jezeru. Na stánku Opelu by se také mohla představit "závodní verze" sedmimístného MPV označená OPC, s přeplňovaným dvoulitrem odladěným na 240 koní.

Autoři: ,






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Mercedes Třída GL 5,5 63...
Mercedes Třída GL 5,5 63...

r.v. 2014, naj. 38 500 km, benzín
2 359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.