Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf stahuje textil, bleskurychle. Legendární kabriolet potřetí

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na autosalonu v Ženevě si odbývá výstavní premiéru nový kabriolet. Za šest generací golfu je to teprve jeho třetí verze se skládací střechou. Novinka bude přibližně o 170 000 levnější než další kabriolet z nabídky Volkswagenu, model Eos.

VW Golf Cabriolet | foto: VW

Kabriolety odvozené od modelu Golf byly vždy nesmírně populární a jsou i docela rozšířené. Přesto je výrobce připravil doposud jen ze dvou generací golfů – z první (1979) a třetí (1993). To znamená, že poslední otevřený golf vyrobili v roce 2002 a navíc vycházel z modelu, který poprvé spatřil světlo světa už v roce 1991. V následujících letech Volkswagen sice nabídl kupé-kabriolet eos, ten je ale o téměř 21 centimetrů delší než golf a také o poznání dražší.

VW Golf Cabriolet

Nový Golf Cabriolet je tak pro fanoušky značky jistě milým a toužebně očekávaným překvapením. Navíc se drží tradice a bude mít klasickou plátěnou stahovací střechu, stejně jako jeho dva předchůdci. Inovace ale nejde zastavit a novinka tak přišla o masivní ochranný oblouk na úrovni B sloupků, který byl tak charakteristický pro první dvě verze otevřených golfů. Místo něj výrobce namontoval vystřelovací oblouky, které se samočinně aktivují při převrácení auta.

Autosalon Ženeva 2011

 Střecha nového kabrioletu bude mít elektrohydraulický stahovací mechanismus, který je – podle slov výrobce – nejrychlejší na světě. Stažení či vytažení střechy zvládne za 9,5 sekundy, a to i při jízdě až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu. Výrobce se chlubí i dobrým utlumením interiéru, prý nejlepším mezi auty se stahovací střechou.

VW Golf Cabriolet

Design kabrioletu samozřejmě navazuje na aktuální šestou generaci golfu. Předek je stejný, přední sklo je ale zešikmenější a zcela jiný je kryt zavazadlového prostoru, na jehož hraně dostalo místo třetí brzdové světlo. Z modelu GTI si pak kabriolet vypůjčil zadní svítilny. Interiér je shodný s běžným golfem, je ale jen čtyřmístný. Kufr pojme při stažené střeše stále akceptovatelných 250 litrů zavazadel. Ani nabídka standardní a příplatkové výbavy se neliší od obyčejného hatchbacku. Jen jednu věc si zákazníci kabria objednat nemohou,  a to, zcela logicky, střešní okno.

V Evropě bude nový kabriolet pohánět šestice motorů, všechny s přímým vstřikem a přeplňováním. Čtyři motory spalují benzín, dva naftu a jsou dobře známé z běžných modelů golfu, potažmo z dalších vozů koncernu Volkswagen včetně škodovek. Základní verzi bude pohánět populární malorážka 1,2 TSI ve vyšší výkonové variantě 77 kW. Za tuto verzi si u VW naúčtují 23 600 euro, tedy v přepočtu 580 000 korun. Cena pro tuzemské autosalony ještě nebyla stanovena, ale od uvedené německé by se neměla výrazněji lišit.

VW Golf Cabriolet

Základní cena nového kabrioletu Golf tak bude přibližně o 170 000 korun nižší než základní cena kupé-kabrioletu VW Eos. Ten stojí od 740 000 korun výše, je však větší a především má pevnou sklápěcí střechu, nikoliv plátěnou jako golf. Základní model eosu má motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW.

Čtveřici benzinových motorů doplňují dvě varianty motoru 1,4 TSI (90 a 118 kW) a dvoulitrové turbo s výkonem 154 kW. Pro příznivce nafty pak Volkswagen připravil dva agregáty. Slabší s objemem 1,6 litru a výkonem 77 kW a dvoulitrový s výkonem 103 kW. Prvně uvedený dieselový motor bude k mání i v eko verzi BlueMotion.

Golf Cabriolet se začne vyrábět již toto jaro v karosárně firmy Karmann, která je tradičním producentem otevřených volkswagenů.

Autoři:


Nejčtenější

V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř

Ilustrační snímek

Na italských dálnicích je dnes zcela běžná cena za litr benzinu 1,7 eura, to je 45 korun, ověřil reportér iDNES.cz...

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...



Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

Použitý filtr pevných částic

Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. Zajímavé je, že na západ od Česka motoristé ani netuší, že něco...

Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert

Ilustrační snímek

Po Česku jezdí podle odhadů stovky tisíc aut s „vykuchaným“ částicovým filtrem a nebezpečně znečišťují ovzduší....

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...

Další z rubriky

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

OBRAZEM: Audi Q8 žhaví gumy, lehká hybridizace je standardem

Audi Q8

Čtyřdveřové luxusní kupé křížené s SUV je nejnovějším přírůstkem do nabídky Audi. Majestátní model bude vrcholem ceníku...

Najdete na iDNES.cz