Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf stahuje textil, bleskurychle. Legendární kabriolet potřetí

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na autosalonu v Ženevě si odbývá výstavní premiéru nový kabriolet. Za šest generací golfu je to teprve jeho třetí verze se skládací střechou. Novinka bude přibližně o 170 000 levnější než další kabriolet z nabídky Volkswagenu, model Eos.

VW Golf Cabriolet | foto: VW

Kabriolety odvozené od modelu Golf byly vždy nesmírně populární a jsou i docela rozšířené. Přesto je výrobce připravil doposud jen ze dvou generací golfů – z první (1979) a třetí (1993). To znamená, že poslední otevřený golf vyrobili v roce 2002 a navíc vycházel z modelu, který poprvé spatřil světlo světa už v roce 1991. V následujících letech Volkswagen sice nabídl kupé-kabriolet eos, ten je ale o téměř 21 centimetrů delší než golf a také o poznání dražší.

VW Golf Cabriolet

Nový Golf Cabriolet je tak pro fanoušky značky jistě milým a toužebně očekávaným překvapením. Navíc se drží tradice a bude mít klasickou plátěnou stahovací střechu, stejně jako jeho dva předchůdci. Inovace ale nejde zastavit a novinka tak přišla o masivní ochranný oblouk na úrovni B sloupků, který byl tak charakteristický pro první dvě verze otevřených golfů. Místo něj výrobce namontoval vystřelovací oblouky, které se samočinně aktivují při převrácení auta.

Autosalon Ženeva 2011

 Střecha nového kabrioletu bude mít elektrohydraulický stahovací mechanismus, který je – podle slov výrobce – nejrychlejší na světě. Stažení či vytažení střechy zvládne za 9,5 sekundy, a to i při jízdě až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu. Výrobce se chlubí i dobrým utlumením interiéru, prý nejlepším mezi auty se stahovací střechou.

VW Golf Cabriolet

Design kabrioletu samozřejmě navazuje na aktuální šestou generaci golfu. Předek je stejný, přední sklo je ale zešikmenější a zcela jiný je kryt zavazadlového prostoru, na jehož hraně dostalo místo třetí brzdové světlo. Z modelu GTI si pak kabriolet vypůjčil zadní svítilny. Interiér je shodný s běžným golfem, je ale jen čtyřmístný. Kufr pojme při stažené střeše stále akceptovatelných 250 litrů zavazadel. Ani nabídka standardní a příplatkové výbavy se neliší od obyčejného hatchbacku. Jen jednu věc si zákazníci kabria objednat nemohou,  a to, zcela logicky, střešní okno.

V Evropě bude nový kabriolet pohánět šestice motorů, všechny s přímým vstřikem a přeplňováním. Čtyři motory spalují benzín, dva naftu a jsou dobře známé z běžných modelů golfu, potažmo z dalších vozů koncernu Volkswagen včetně škodovek. Základní verzi bude pohánět populární malorážka 1,2 TSI ve vyšší výkonové variantě 77 kW. Za tuto verzi si u VW naúčtují 23 600 euro, tedy v přepočtu 580 000 korun. Cena pro tuzemské autosalony ještě nebyla stanovena, ale od uvedené německé by se neměla výrazněji lišit.

VW Golf Cabriolet

Základní cena nového kabrioletu Golf tak bude přibližně o 170 000 korun nižší než základní cena kupé-kabrioletu VW Eos. Ten stojí od 740 000 korun výše, je však větší a především má pevnou sklápěcí střechu, nikoliv plátěnou jako golf. Základní model eosu má motor 1,4 TSI s výkonem 90 kW.

Čtveřici benzinových motorů doplňují dvě varianty motoru 1,4 TSI (90 a 118 kW) a dvoulitrové turbo s výkonem 154 kW. Pro příznivce nafty pak Volkswagen připravil dva agregáty. Slabší s objemem 1,6 litru a výkonem 77 kW a dvoulitrový s výkonem 103 kW. Prvně uvedený dieselový motor bude k mání i v eko verzi BlueMotion.

Golf Cabriolet se začne vyrábět již toto jaro v karosárně firmy Karmann, která je tradičním producentem otevřených volkswagenů.

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.