Peugeot 207 SW

Peugeot 207 SW | foto: Carscoop

Nový Peugeot 207 SW: světová premiéra bude v Brně

  • 13
Viděli jsme ho už jako koncept 207 SW Outdoor v Ženevě na autosalonu a ostatně vídáme jeho velmi podobné předky v podobě kombíkových peugeotů na ulicích každodenně. A jako první na světě ho uvidíme v sériové podobě na autosalonu v Brně.

Minulý týden pronikly na veřejnost fotky připravovaného Peugeotu 308.

Nyní se objevily obrázky (fotogalerie zde) kombíku odvozeného od modelu 207, který bude zatápět na podzim očekávané nové Škodě Fabii Combi.

V kategorii malých aut moc čistokrevných kombi nenajdeme, Peugeot šel zájemcům o ně vstříc už s pohledným předchozím modelem 206 SW.

Neoficiální obrázky potvrzují, že designéři s lvíčkem na klopách sak a bílých plášťů jsou stále lenivější. Podezření z ženevského autosalonu, kde se kombík představil jako koncept à la SUV, že u Peugeotu momentálně nemají odvahu k radikálnějším designérským pokusům, se potvrdilo.

Peugeot 207 SW tak vypadá jako kříženec 307 a velké 407 SW. Nejvíce se výtvarníci odvázali při tvarování trojúhelníkového zadního světla, zasahujícího hluboko do boků. Předchůdce si schoval kliku zadního páru dveří do černých sloupků oken, na 207 SW je najdeme už zase spořádaně na bocích.

Auto dostane prosklenou střechu, kterou bude možné zaclonit elektricky ovládanou roletkou, a stejně jako předchůdce bude mít samostatně otevíratelné okno víka kufru. Dovnitř se vejde 428 litrů zavazadel, se sklopenými zadními sedadly má podle některých zdrojů odvézt až 1200 litrů.

Rozměry by měly zůstat stejné jako u outdoor konceptu: 4156 milimetrů délky (12,6 více než u hatchbacku), 1748 mm šířky (+2,8 cm) a 1555 mm výšky (+8,5 cm).

Na ženevskou přehlídku přifrčel s motorem 1,6 HDi 16V. Maximální výkon byl 110 koní, kroutících newtonmetrů měl 240, krátkodobě díky funkci overboost až 260. Pro sériovou podobu je připravena ještě slabší 90koňová verze.

Paletou motorů bude samozřejmě kopírovat "krátkou" dvěstěsedmičku. Na výběr bude z benzinové osmi- a šestnáctiventilové jedna-čtyřky (75 a 90 koní) a stodvaceti- a stopadesátikoňové jedna-šestky. Chybět nebude ani malý turbodiesel 1,4 litru s výkonem 75 koní.

Světu se představí už za pár dní začátkem června. Světovou premiéru si odbude hned na dvou místech najednou. Ve stejný den 9. června ho uvidí zároveň brněnský i barcelonský autosalon. Do prodeje má vyrazit po letních prázdninách.