Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Peugeot 208 s dieselem i jako elektromobil. Viděli jsme ho v předstihu

Exkluzivně   4:00
Nová generace malé „osmičky“ přiváží asistenty donedávna používané jen u luxusních vozů. Za týden bude hvězdou stánku Peugeot na ženevském autosalonu, my jsme mohli důkladně prozkoumat v předstihu.
Peugeot 208

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Peugeot se svou novinkou pochlubil v předstihu před členy poroty volící evropský Vůz roku (Car of the Year).

Překvapující zpráva přišla hned na začátek. Peugeot 208 se představí v elektrifikovaném provedení, bude ovšem k dispozici také s běžnými zážehovými a nečekaně i vznětovými motory. Jean-Philippe Imparato, výkonný ředitel Peugeotu, potvrdil, že v PSA s diesely počítají i v dalších letech. Naftové motory z nižších kategorií aut v posledních letech ustoupily kvůli drahým technologiím, které musí dostávat, aby dostály emisním požadavkům, spotřeba malooobjemových benzinových přeplňovaných motorů navíc klesla natolik, že se přiblížila právě dieselům. Na druhou stranu byla Francie ještě donedávna „dieselovou“ zemí a naftové motory PSA jsou vyhlášené.

Nový Peugeot 208

Silueta 208 se mezigeneračně příliš nezměnila, zvláště pak v oblasti zadních sloupků novinka jasně odkazuje na svého předchůdce. Z profilu vyniknou plastové obklady blatníků (měly by být jen u elektromobilů) a elegantní spoiler nad zadním oknem, dveřní kliky jsou hodně mohutné a zdůrazňují velmi krátké zadní dveře. 

Porovnejte si ceny povinného ručení a najděte to nejvýhodnější.

Naživo celkově působí P208 dojmem většího automobilu a nese řadu stylistických prvků odkazujících na větší řadu Peugeot 508. Jde zejména o vysoké šikmé segmenty denního svícení vpředu a černá tělesa zadních svítilen opticky propojených vodorovným leskle černým prvkem.

Po usednutí za volant příjemně překvapí sedadla, jež svými rozměry a komfortem patří k naprosté špičce segmentu B. Místa je zde dostatek, což platí rovněž o druhé řadě: i člověk mírně nadprůměrného vzrůstu si bez jakéhokoli omezení pohodlně sedne „za sebe“. Pracoviště řidiče jako by bylo zkrátka přešité z typu 508. Samozřejmostí je tedy i-Cockpit s malým volantem a výhledem na přístrojový štít nikoli skrz, ale nad volantem. Z řad 508 a 3008 byly převzaty „namačkávací“ volič převodovky i přepínače elektrické ruční brzdy a volby provozních režimů za ním. Potěšila nás kvalita použitých čalounických a obkladových materiálů, jež znamená významný posun oproti stávající generaci P208.

Nový Peugeot 208

Dotykový monitor nad středovou konzolí bude standardem a k dispozici s úhlopříčkou 5,7 nebo 10 palců (na snímcích). Zde se ovládá prakticky vše od nastavení ventilace přes audiosoustavu až po navigaci, ale pochválit je třeba „klaviaturu“ se zkratkovými klávesami pro rychlý přístup do potřebného menu.

Digitální je i přístrojový štít, jenž opět připomíná řešení 508/3008, ovšem je menší a má jednodušší grafiku. Z fotografií zřejmě nebude dobře patrný jeden originální prvek: rychlost se promítá do předsunuté plochy, takže vytváří působivý efekt v prostoru se vznášejícího čísla.

Peugeot 208 je zcela novou konstrukcí, jež vychází z koncernové modulární platformy CMP (debutovala v DS 3 Crossback). Měla by přinést vyšší úroveň komfortu, lepší odhlučnění a zhruba o 30 kg nižší hmotnost. 

Elektrické provedení e-208 dostane motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 N.m, baterie 50 kWh budou pod podlahou a na jedno nabití umožní dojezd 340 km (podle WLTP). Rychlonabíječka 100 kW dobije akumulátory na 80 % za půl hodiny, při použití „wall boxu“ to bude trvat 5 hodin a 15 minut (11 kW, tří fáze) nebo 8 hodin (7,4 kW). Z běžné domácí zásuvky si na nabití počkáte 16 hodin. Výrobce slibuje záruku na baterie na 8 let/160 000 km, ovšem jen na kapacitu 70 %.

Dodávány budou zážehové tříválce PureTech 1,2 litru s výkony 55, 73 a 96 kW (75/100/130 k) a čtyřválcový diesel BlueHDi 1,5 litru o výkonu 73 kW (100 k). Převodovky jsou manuální pěti a šestistupňové, případně osmistupňová samočinná Aisin s poctivým kapalinovým měničem momentu. 

V sestavě asistenčních systémů nechybí prakticky nic, co umí nabídnout P508 (tedy, snad až na noční vidění). Adaptivní tempomat umožní zastavit a rozjet se a v kombinaci s vedením v jízdním pruhu jde o působivý předobraz skutečné autonomní jízdy mimo město. Plně automatický parkovací asistent po stisku tlačítka točí volantem, řadí, zrychluje i zpomaluje (jen se samočinnou převodovkou).

Varování před překážkou a nouzové brzdění nyní sleduje nejen okolní automobily, ale i chodce a cyklisty ve dne i za tmy, a to v rychlostech 5 až 140 km/h. Počítat lze i s projekcí dopravních značek do přístrojového štítu, přepínáním potkávacího a dálkového svícení, detekcí únavy či sledováním mrtvých úhlů zrcátek včetně korekce směru. 

Premiéra nového typu 208 proběhne za týden na autosalonu v Ženevě, výroba bude opět svěřena slovenské Trnavě a na trh se první vozy dostanou během letošního podzimu.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Obří lis i vlastní motory. Elektrovůz Xiaomi žhaví gumy. Prozkoumali jsme ho

Xiaomi SU7

VIDEO Exkluzivně Čínský výrobce chytrých telefonů a prvků chytré domácnosti se na veletrhu Mobile World Congress...

Analýza: Výroba elektromobilů bude levnější než aut na benzin, zdraží opravy

Také Toyota plánuje využití technologie giga-casting.

VIDEO Výroba bateriových elektromobilů bude do roku 2027 v průměru levnější než výroba srovnatelných vozů...

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Motorismus podle ekolobbistů: malá auta místo SUV a povinné elektro do firem

Evropské leasingové společnosti mají ohromný potenciál pro elektromobilitu. Ale...

Vlivná lobbistická bruselská organizace Transport & Environment ukázala v nejnovější analýze na...

Vysílá Rádio Jerevan? Ne aby se někdo pokusil toto auto okopírovat!

Moderní techniku mají evidentně evokovat světlomety a koncová světla tohoto...

VIDEO Nový papírový model z „ábíčka“? Ne, to je návrh nového ruského auta, který zaregistroval tamní...

  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...