Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Range Rover Evoque má průhlednou kapotu a tříválec za milion

  15:01
Range Rover Evoque se po sedmi letech dočkal druhé generace. Ač je to úplně nové auto, základní design zůstává. Ovšem uvnitř přichází několik zajímavých překvapení. Základní verze se vejde do milionu, speciální atakuje dvojnásobek.

Když v roce 2011 přišel Range Rover Evoque, vzbudil emoce i zájem. Malé SUV se od začátku prezentovalo jako stylový vůz do města. Zajímavý byl především třídveřový model, jakési SUV kupé. V průběhu let z něj výrobce vytvořil kabriolet, v kategorii městských SUV věc neobvyklá. 

Evoque první generace byl velmi úspěšný vůz, proto se výrobce rozhodl u nové generace design zásadně neměnit. Základní proporce a styl mají obě generace stejné, jinak to jsou jiná auta. Ostatně, podobně postupuje Range Rover i u dalších modelů, které se mezigeneračně výrazně neodlišují. 

Třídveřová varianta sice byla zajímavá, ale mnoho zákazníků si ji nevybralo. Takže druhý Evoque dostane jen pět dveří. Kabriolet bude ještě chvíli pokračovat v první generaci a měl by se dočkat i nástupce.

Přestože základní rysy zůstávají, lifting samozřejmě dělá dvojku atraktivnější. Za vzor posloužil větší model Velar. Platí to o předních úzkých světlometech s LED zdroji. Vzadu Velar připomínají propojená světla a na bocích zapuštěné kliky. Vizuálně výrazný je přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu na krajích nebo boční blikače na konci blatníků. 

Pokud tyto inovace spojíme s charakteristickými linkami Evoqu, jako je svažující se střecha, malé zadní okno a tradičními prvky Range Roveru, musíme konstatovat, že je to povedený a moderní mix. 

Range Rover Evoque 2019

I základní tvary interiéru se mezigeneračně nezměnily, přibyly však nové technologie, třeba dvoudisplejový systém Touch Pro Duo na středovém panelu, který už má větší Velar. Podle přání zákazníka a tučnosti jeho konta může být interiér vyveden velmi luxusně. Potěšující je, že interiér včetně palubní desky je přehledný a bez zbytečných výstřelků. Na přání může být včetně sedadel potažen luxusní kůží, ale také potahy z recyklovatelných materiálů.

V rámci příplatkové výbavy může mít nový Evoque zajímavé vychytávky. Tak třeba střední zpětné zrcátko se může změnit na displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé parkovací kamery. Multimediální displej dokáže promítat obraz zepředu vozu přes virtuálně průhlednou kapotu a motor. Obojí se bude v městském provozu hodit. 

Range Rover Evoque 2019

Auto stojí na nové platformě PTA (Premium Transverse Architecture). Rozvor se prodloužil o 21 milimetrů, čehož si užijí především cestující na zadních sedadlech, kterým se zvětšil prostor pro nohy. Mezigeneračně je auto o 16 procent tužší a je i lehčí. Výrobce použil ve velké míře recyklované materiály, třeba na kapotu motoru nebo koberce v interiéru. 

Přestože je to primárně auto na běžné silnice a většina majitelů ho tak používá, tak DNA Range Roveru zůstalo zachováno. To platí pro verze s pohonem všech kol, nejlevnější varianta má poháněnou jen přední nápravu. Firma se chlubí nejnovější verzí systému Adaptive Dynamics a přepracovaným odpružením přední i zadní nápravy, což zajistí velmi slušnou průchodnost terénem. Světlá výška je solidních 21,2 cm, brodivost 60 cm a nájezdové úhly jsou vpředu 25 a vzadu 30 stupňů. 

Zhruba za rok dostane Evoque i tříválec, což je u auta za minimálně milion korun poněkud zvláštní, flotilové emise jsou však neúprosné a navíc tříválec bude zároveň plug-in hybrid. Zatím si zákazníci musí vystačit s benzinovými a naftovými agregáty s výkonem 150 až 300 koní. V drtivé většině jsou spojeny s devítistupňovým automatem, jen základní naftová verze s pohonem předních kol má převodovku manuální s šesti stupni. Všechny tyto agregáty mohou být na přání spojeny s mildhybridní technologií, která ukládá energii z brzdění a pak elektromotor pomáhá při akceleraci. 

Range Rover Evoque 2019

Firma již bere objednávky, a to i na českém trhu. Základní varianta se stopadesátikoňovým dieselem, pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem vyjde na necelý milion korun. Výbava je bohatá, zahrnuje LED přední i zadní světla, dvouzónovou klimatizaci, tempomat a mnoho dalších věcí. Za automatickou převodovku a pohon všech kol se u stejného agregátu připlácí 130 000 korun. Vyšší výbava, či spíš designový paket, R-Dynamic vyjde u všech motorů zhruba o 60 000 korun dráž. 

Nejdražší Evoque s třísetkoňovým zážehovým motorem ve specifikaci R-Dynamic vyjde na necelý půldruhý milion korun. Samozřejmě bohatá příplatková výbava může cenu vystřelit mnohem výš. Nejdražší jsou vozy z limitované edice First Edition. Mají třeba Matrix LED světla, kožené čalounění, střešní okno, head-up displej a další výbavu. V této výbavě jsou k dispozici modely se 180koňovým dieselem a 250koňovým zážehovým agregátem, a to pouze jeden rok od zahájení prodeje. Zájemci musí počítat s cenou 1,75 až 1,85 milionu korun. 

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...