Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Clio: bude pořád on-line a s umělým hlasem motoru

aktualizováno 
Clio se ve třech generacích stalo legendou. Malý renault, který v roce 1990 nahradil veleúspěšnou R5, se stal v předchozí generaci dokonce evropským autem roku. Neprávem dnes trochu opomíjený model se představuje v nové generaci. Nové clio s pořadovým číslem čtyři je tady. Jako pojízdný tablet plný multimediálních vychytávek.

Renault Clio | foto: Renault

Po 22 letech a 11,5 milionech clií prodaných ve 115 zemích světa je tu nová generace. Velká premiéra čtyřmetrového hatchbacku se chystá na zářijový autosalon do Paříže.

Vývojáři stavěli na platformě končícího clia. Opřeli se hlavně do multimediality na palubě. Na techniku se ale rozhodně nezapomnělo, clio doveze nový tříválec a dvouspojkový automat.

Renault Clio

U veledůležité novinky, které střihl na mladistvý kabát šéfdesignér Laurens van den Acker, sází Renault na velké možnosti personalizace - přizpůsobení vzhledu vozu podle chutí zákazníka. Paleta barev má osm položek. Na výběr k nim bude z různých finišů masky a zrcátek, různých doplňků a dokonce i barev ráfků. Stejně tak v interiéru bude na výběr z různých barev a materiálů čalounění a doplňků.

Nepotřebné potřebnosti

K tomu výbava, o které se předchůdci ani nezdálo, třeba parkovací kamera nebo bezklíčkové odemykání a startování.

R-Sound Effect

Další elektronickou specialitou, kterou se bude nové clio chlubit, je systém, který bude v interiéru uměle vytvářet zvuk motoru, na výběr bude ze šesti různých hlasů. Digitální hlasy budou měnit intenzitu v závislosti na rychlosti a akceleraci.

Vrcholem nabídky příplatkové výbavy bude komunikační rozhraní R-Link s připojením na web ovládané přes sedmipalcový dotykový displej. Je to vlastně tablet s uhlopříčkou 18 centimetrů vetknutý do přístrojové desky. Chybět nebude ovládání hlasem, možnost stahování různých aplikací z virtuálního obchodu R-Link Store, USB, bluetooth, navigace dodaná TomTomem, ve které bude aktuální dopravní zpravodajství a dokonce i upozornění na radary. Posádka bude moci stahovat e-maily nebo analyzovat jízdní styl řidiče a jeho spotřebu. Chybět nebude přístup na Facebook a další sociální sítě. Řidiči si budou dokonce moci navolit vlastní homepage, stejně jako na počítači.

Kdo se obejde v autě bez internetu, může mít obyčejnější systém Media Nav. Ten má jen ty praktičtější funkce jako je rádio, navigace, bluetooth, ale také dostane sedmipalcový displej.

Konzervativnější kupci, kteří clio chtějí používat hlavně jako auto, ale budou pravděpodobně zůstávat u základního obyčejného rádia, které také nabídne Bluetooth.

Renault Clio

Jen pět dveří

Nové clio bude k mání výhradně v pětidveřovém provedení. Po třídveřáku ale případní zájemci smutnit nemusí, kliky zadního páru dveří jsou skryté v rámu oken, takže auto vypadá na první pohled jako třídveřové. Za pozornost stojí světla pro denní svícení složená z LEDek, která jsou vetknutá do netradičně pojaté masky.

Pro začátek bude clio k mání pouze s jedním naftovým a jedním benzinovým motorem. Diesel Energy dCi 90 má objem 1,5 litru, 90 koní výkonu a 220 kroutících newtonmetrů. Vystačit má podle měření Renaultu s 3,4 litry nafty na sto kilometrů jízdy.

Druhý bude úplně nový tříválec. Malý přeplňovaný benzinový motor objemu 0,9 litru nabídne 90 koní výkonu, 135 Nm točivého momentu a 4,5litrovou tabulkovou spotřebu.

Renault Clio

Na homologaci ještě čeká benzinový čtyřválec TCe 120 objemu 1,2 litru vybavený přeplňováním a přímým vstřikem paliva, který má 120 koní a 190 Nm. Ten dorazí v průběhu příštího roku. K mání bude i s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. Tu dostane příští rok také diesel.

Fotogalerie

Ve všech provedeních bude ukazatel radící vhodný moment k přeřazení a tlačítko ECO4, které má až o deset procent snížit spotřebu tím, že nasadí motoru úspornější režim. Některé verze dostanou start-stop systém vypínající motor na křižovatce, když není třeba, aby běžel.

V plánu jsou i ostré modely RS. Automobilka o nich zatím nemluví, ale na festival rychlosti do Goodwoodu dovezla zamaskované nové clio, o kterém se mluví jako o novém ostrém modelu. Pod kapotou má mít přeplňovanou šestnáctistovku doplněnou o dvouspojkový automat.

Nové clio budou vyrábět továrny ve francouzském Flins a turecké Burse. "V loňském roce cliu v evropských prodejích patřila čtvrtá příčka za trojicí Ford Fiesta, Volkswagen Polo a Opel Corsa. V Česku třídě malých aut vládne s náskokem Škoda Fabia," uvádí Petr Buček z magazínu Autembezpečně.cz.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz