Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Clio bude elektrický. Namísto popelníku má kytku

  14:10aktualizováno  14:10
Na autosalonu v Paříži automobilka Renault představila koncept se staronovým jménem Zoé. Tentokrát jméno nese elektromobil, který by měl být předobrazem budoucí generace populárního modelu clio, který se v aktuálním vydání chlubí dokonce titulem evropského auta roku.

Renault Zoé | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Již potřetí Renault světu ukázal studii malého auta s názvem Zoé. První byla poněkud futuristická studie v roce 2005 v Ženevě, vloni ve Frankfurtu jméno neslo opět dost neobvykle oblečené kupé. Letošní Paříž vidí zoé v klasicky střiženém kabátku, jen tu a tam s drobnými módními výstřelky, které na "mola" automobilových přehlídek prostě patří.

Renault Zoé

Stejně jako předchozí dva kousky je i nová zoé automobilem, který neprodukuje žádné emise. O pohon se stará elektromotor s výkonem 60 kW a točivým momentem 222 Nm. Ústrojí oproti předchozím konceptům přišlo o 10 kW výkonu a 5 Nm točivého momentu. Z toho můžeme vypozorovat, že automobilka postupně piluje a ladí techniku pro sériovou výrobu. Tentokrát se jí přizpůsobil i exteriér vozu.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Zoé dostala tvary klasického hatchbacku, rozměry 4 086 x 1 788 x 1 540 mm a rozvor 2 575 mm napovídají, že se díváme na více než náznaky toho, jak bude vypadat budoucí generace Renaultu Clio. Sama automobilka tvrdí, že koncept jako takový se do sériové výroby dostane v roce 2012, a to s minimálními změnami. Prý 90 % toho, co vidíme, je finální.

Podobně jako elektrická verze modelu Fluence i zoé bude vybavena systémem Quickdrop pro rychlou výměnu vybitých baterií za nové. Výměna proběhne na speciální stanici během tří minut. Rychlonabíjení trvá 30 minut a baterie se nabijí na 80 % své kapacity. Energii na 60 kilometrů jízdy získá zoé za 10 minut. Plné nabití pak trvá šest až osm hodin. Dojezd by měl být 160 kilometrů. Maximálka je 135 km/h a na stovku zrychlí Zoé za velmi slušných 8,1 sekundy.

Renault Zoé

V duchu předchozího konceptu se nese i interiér, který se snaží navodit pohodovou a uklidňující atmosféru a zároveň udržet pozornost řidiče. Přispívá k tomu klimatizace, která na rozdíl od těch běžných nevysušuje pokožku, speciální filtrace vzduchu, osvětlení interiéru, kterému pomáhá středový displej s funkcí "light therapy", speciální ozvučení a odhlučnění nebo osvěžovač vzduchu, který vůni přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Zlatým hřebem je pokojová květina v květináči na tunelu před řadicí pákou, v místech, kde bývá obvykle popelník.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.