Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Laguna v plné parádě, do prodeje vyrazí na podzim

aktualizováno 
První auto, které si odvezlo nejvyšší možné ohodnocení bezpečnosti z nárazových zkoušek, ale také auto vlající na chvostu statistik spolehlivosti... Renault Laguna má velmi rozporuplnou pověst. Zde jsou první oficiální údaje a obrázky nového modelu, který ji chce změnit.

Nový Renault Laguna | foto: Renault

Šlágrem letošního léta je ve střední třídě nové mondeo. Podzim by se podle představ vedení Renaultu měl nést ve znamení nové laguny.

Třetí generace má prý zabodovat hlavně kvalitou, na té museli konstruktéři podle povelů Carlose Ghosna zapracovat nejvíc. Laguna se má dostat mezi tři nejkvalitněji udělaná auta ve své kategorii.

Laguna, která nabídku Renaultu na podzim po frankfurtském autosalonu opustí, je na trhu od roku 2000.


Nová laguna

Délka: 4690 mm (liftback)

Motory:

turbodiesel 1,5 l dCi - 110 koní

                       2.0 l dCi - 130, 150, 175 koní

benzin          1.6 l - 105 koní

                       2.0 l - 145 koní a 170 koní (turbo)

                       3.5 l - 245 koní


Víc než 120 nových lagun najezdilo při vývojovém testování 6 milionů kilometrů ve všech jízdních i klimatických podmínkách Argentiny, Ruska, Malajsie a Austrálie.

Jak se na lagunu sluší a patří, přijede ve dvou karosářských verzích jako liftback a kombi zvané u Renaultu tradičně Grandtour. Mluví se ale i o kupé. - více zde

Liftback má mít délku 4690 mm, což je oproti Laguně II (4576 mm) nárůst o 11,4 cm. Zato bude v průměru o 15 kilo lehčí než předchůdce - v závislosti na zvolené výbavě. Standardně by měla dostat 16-18 palcová kola.

Renault se chlubí paletou pětihvězdičkových aut z EuroNCAP, Laguna II se dokonce v roce 2001 stala prvním autem na světě, které dosáhlo na pět hvězdiček. Pro novou lagunu vylepšili boční airbag. Nově má dvě komory chránící samostatně hrudník a pánev, umožňující pracovat v každé z nich s jiným tlakem.

Všechny laguny budou mít šestistupňové převodovky, zajímavou položkou ceníku bude maloobjemový turbodiesel 1,5 litru s výkonem 81 kW a průměrnou spotřebou 5,1 l/100 km, chlubící se nízkou hodnotou emisí. Chybět nebude ani dvoulitrové dCičko známé ze stávající laguny hned ve třech výkonových verzích: 130, 150 a 175 koní.

Stopadesátikoňový diesel bude na přání vybavený šestistupňovou automatickou převodovkou.

Na jednom konci benzinové nabídky má být 105koňová 1,6, na druhém šestiválcový tříapůllitr s výkonem 245 koní. Mezi nimi se usadí dva dvoulitry, slabší bude mít výkon 145 koní, silnější přeplňovaný turbodmychadlem 170.

Podle prvních odhadů má cena na francouzském trhu startovat na 22 tisících eurech.

Nový Renault LagunaNový Renault LagunaNový Renault Laguna



Nový Renault LagunaNový Renault LagunaNový Renault Laguna



Nový Renault LagunaNový Renault LagunaNový Renault Laguna




Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.