Nový Renault Laguna | foto: Renault

Nový Renault Laguna v plné parádě, do prodeje vyrazí na podzim

  • 109
První auto, které si odvezlo nejvyšší možné ohodnocení bezpečnosti z nárazových zkoušek, ale také auto vlající na chvostu statistik spolehlivosti... Renault Laguna má velmi rozporuplnou pověst. Zde jsou první oficiální údaje a obrázky nového modelu, který ji chce změnit.

Šlágrem letošního léta je ve střední třídě nové mondeo. Podzim by se podle představ vedení Renaultu měl nést ve znamení nové laguny.

Třetí generace má prý zabodovat hlavně kvalitou, na té museli konstruktéři podle povelů Carlose Ghosna zapracovat nejvíc. Laguna se má dostat mezi tři nejkvalitněji udělaná auta ve své kategorii.

Laguna, která nabídku Renaultu na podzim po frankfurtském autosalonu opustí, je na trhu od roku 2000.


Nová laguna

Délka: 4690 mm (liftback)

Motory:

turbodiesel 1,5 l dCi - 110 koní

                       2.0 l dCi - 130, 150, 175 koní

benzin          1.6 l - 105 koní

                       2.0 l - 145 koní a 170 koní (turbo)

                       3.5 l - 245 koní


Víc než 120 nových lagun najezdilo při vývojovém testování 6 milionů kilometrů ve všech jízdních i klimatických podmínkách Argentiny, Ruska, Malajsie a Austrálie.

Jak se na lagunu sluší a patří, přijede ve dvou karosářských verzích jako liftback a kombi zvané u Renaultu tradičně Grandtour. Mluví se ale i o kupé. - více zde

Liftback má mít délku 4690 mm, což je oproti Laguně II (4576 mm) nárůst o 11,4 cm. Zato bude v průměru o 15 kilo lehčí než předchůdce - v závislosti na zvolené výbavě. Standardně by měla dostat 16-18 palcová kola.

Renault se chlubí paletou pětihvězdičkových aut z EuroNCAP, Laguna II se dokonce v roce 2001 stala prvním autem na světě, které dosáhlo na pět hvězdiček. Pro novou lagunu vylepšili boční airbag. Nově má dvě komory chránící samostatně hrudník a pánev, umožňující pracovat v každé z nich s jiným tlakem.

Všechny laguny budou mít šestistupňové převodovky, zajímavou položkou ceníku bude maloobjemový turbodiesel 1,5 litru s výkonem 81 kW a průměrnou spotřebou 5,1 l/100 km, chlubící se nízkou hodnotou emisí. Chybět nebude ani dvoulitrové dCičko známé ze stávající laguny hned ve třech výkonových verzích: 130, 150 a 175 koní.

Stopadesátikoňový diesel bude na přání vybavený šestistupňovou automatickou převodovkou.

Na jednom konci benzinové nabídky má být 105koňová 1,6, na druhém šestiválcový tříapůllitr s výkonem 245 koní. Mezi nimi se usadí dva dvoulitry, slabší bude mít výkon 145 koní, silnější přeplňovaný turbodmychadlem 170.

Podle prvních odhadů má cena na francouzském trhu startovat na 22 tisících eurech.

Nový Renault LagunaNový Renault LagunaNový Renault Laguna



Nový Renault LagunaNový Renault LagunaNový Renault Laguna



Nový Renault LagunaNový Renault LagunaNový Renault Laguna