Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Mégane už se těší do Paříže

  13:55aktualizováno  14:42
Jednou z nejzářivějších hvězd autosalonu v Paříži bude nový Renault Mégane. Již třetí generace stěžejního modelu značky opouští extravaganci a tváři se robustněji.

Nový mégane bude odlákávat pozornost od přímého konkurenta, kterým je nový VW Golf. Německá legenda momentálně kraluje západoevropským prodejním statistikám, v letech 2004 a 2005 jim ale vévodil právě stávající mégane. Na pařížském výstavišti tedy bude asi pěkně dusno...

Do Paříže Renault přiveze sériovou podobu pětidveřové verze, třídveřový mégane se představí prozatím jen jako koncept.

Nový mégane má být o pár centimetrů delší, ostatní rozměry se oproti stávající generaci měnily minimálně. Nový renault také o pár kilogramů pohubne. Řečí čísel: bude o 10 centimetrů delší (celkem 4,3 metru), o osm kilogramů lehčí, nápravy jsou od sebe o 1,5 cm dál (2,64 m) a o něco se také zvětšil rozchod kol.

Nejvíce se ale majitelům bude zamlouvat pětasedmdesátilitrový nárůst objemu kufru. Mégane nově odveze 405 litrů věcí.

Benzinové motory nabídnou 100 až 180 koní výkonu. Nafťáky budou minimálně 85 a maximálně 150koňové. Časem přibude ještě další 160koňový turbodiesel. Většina motorů bude osazena turbodmychadlem. Podle neoficiálních informací se chystá také zuřivější, minimálně 225koňová verze.

Standardem budou pěti a šestistupňové převodovky, automat má šest převodových stupňů.

Do tří let se má nabídka méganů rozrůst na šest karosářských verzí (pěti a třídveřový hatchback, kombi, sedan, kupé-kabrio a kupé). Výroba bude probíhat ve španělské Palencii a ve francouzském závodě Renaultu v Douai.

Až si ho prohlédnete ve fotogalerii a naživo začátkem října v Paříži, můžete nový mégane objednávat od listopadu.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.