Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Saab 9-5 je v Česku. Zná cenu, zatím ale ještě nejezdí

  11:00aktualizováno  11:00
Jedinečný exemplář nového velkého saabu, který má začít novou kapitolu v historii automobilky, už je v Česku. Ceník nové devět-pětky začíná na 899 tisících a ti nejnedočkavější saabisté ji už mohou začít objednávat. Výroba se teprve rozbíhá, oficiální start prodeje je naplánovaný na léto.

Ikonickou švédskou značku zachránil před koncem nizozemský výrobce superluxusních Spykerů. Saab se nadechuje k novému životu. Hlavním trumfem má být právě nový model. Devět-pětka nahrazuje předchozí generaci, která se prodávala dlouhých třináct let.

Velký saab, který stojí na základech Opelu Insignia, dorazil do Prahy na statickou prezentaci v podobě předsériového vozu. Stejný exemplář stál i na autosalonu v Ženevě.

V pražských Řeporyjích ho obhlíželi saabisté ve čtvrtek. V sobotu bude k vidění o kousek dál, u dealera značky v Motole.

Nová 9-5 se původně měla vyrábět v Německu, ale po rozchodu Saabu a jejího nedávného majitele General Motors, se bude vyrábět ve Švédsku. Stejně jako téměř všechny modely Saabu.

Saab 9-5 už zná i předběžný ceník. Základní cena za 180koňovou verzi s motorem 1,6T je 899 tisíc, stejné peníze si naúčtují za verzi s dvoulitrovým turbodieselem a výkonem 160 koní, dvoulitrový turbobenzin je o sto tisíc dražší. Špičkové provedení 2,8T s výkonem 300 koní je za 1,4 milionu, v ceníku je v kombinaci pouze s nejvyšší výbavou Aero.

Dvoulitrový 160koňový dieselový motor osazený dvěma turbodmychadly bude také k mání ve verzi s výkonem zvýšeným na 190 koní.

Ti nejnedočkavější ho mohou už objednávat. "Zatím ale nemáme přesné specifikace," říká Milan Teršl ze Srbaservisu, kde si nový saab odbyl českou premiéru. "S vystaveným autem z ´nulté série´ prozatím nemůžeme jezdit a předvádět ho zákazníkům." Zájemci si na svezení musí ještě pár týdnů počkat.

Na skladbu výbav dealeři teprve čekají. Už teď vědí, že za automatickou šestistupňovou převodovku budou účtovat příplatek 50 tisíc, pohon všech kol systému Haldex bude za 60 tisíc.

Na podzimním autosalonu v Paříži se představí kombíková varianta. Milan Teršl předpokládá, že připlácet se za ni bude kolem čtyřiceti až padesáti tisíc.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.