Nový Saab 9-5

Nový Saab 9-5 | foto: Auto Motor & Sport

Nový Saab 9-5 v celé kráse. Elegantní a také pořádně velký

  • 112
Saab pomalu začíná pod budoucím novým majitelem psát další kapitolu své historie. Švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg se však na vývoji zbrusu nové generace Saabu 9-5 nepodílel. Převzetí prozatím není dokončené a tak nová řada "devět-pětky" byla postavena ještě pod vedením koncernu GM.

A tak dostal nový Saab 9-5 podvozkovou platformu Opelu Insignia. Paradoxní je, že se koncern GM chystá kromě Saabu zbavit i německé značky.

Obr

Podvozek insignie umožňuje postavit opravdu rozměrný vůz, nový saab by měl s délkou přes pět metrů patřit k nejdelším představitelům své třídy.

Nadprůměrná délka a velký rozvor budou znamenat dostatek komfortu pro cestující vpředu i na zadních sedadlech. Vedle prostorného interiéru zbude také dostatek místa na zavazadla. Dlouhá záď sedanu dává tušit nadprůměrný objem. Ještě lépe na tom jistě bude připravovaný kombík, o něm však prozatím chybí informace.

Fotogalerie

Prohlédněte si nový Saab 9-5 ZDE

Jak dokazují uniklé fotografie nového Saabu 9-5, které zveřejnila švédská mutace internetového vydání časopisu Auto Motor & Sport, bude design novinky čerpat z tradičních znaků švédské automobilky. Nová "devět-pětka" však nežije pouze z minulosti, designérům se podařilo skloubit tradici s modernou.

Elegantně působí předek vozu, který svým uspořádáním odkazuje na současné provedení. Vše je však řešeno uhlazeněji ve stylu 21. století. Efektní je záď vozu s průběžným prosvětleným pásem. Kabina nového saabu se pozvolna svažuje, to by však nemělo vadit hlavám cestujících na zadních sedadlech.

Interiér opět navazuje na styl starších saabů. Vše je tvarováno jako kokpit letadla, se kterými je švédská značka již tradičně spojena. Přístrojová deska obklopuje řidiče jako ve sportovním voze. Snad jen volant by mohl mít elegantnější zpracování, je totiž velmi podobný tomu z insignie. K dispozici bude promítání základních údajů na čelní sklo (head-up-dislej).

V plánu je i pohon všech kol

Pohonné jednotky budou zastupovat jak benzinové a vznětové čtyřválce s přeplňováním, tak zážehový šestiválec, který by měl být dodáván ve vrcholné verzi s pohonem všech čtyř kol. Využit bude systém se spojkou Haldex jako u současné řady 9-3. Chybět nebudou verze na biopaliva (E85). Detaily však prozatím nejsou známy.

Jak dokládají zveřejněné fotografie, je představení nového Saabu 9-5 na spadnutí. Jistá je světová výstavní premiéra na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Jestli bude novinka znamenat pro tradičního švédského výrobce tak očekávanou spásu, se tedy dozvíme již brzy.