Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Seat Cordoba - větší než předchůdce

  16:26aktualizováno  16:26
Do všech stran o pár centimetrů větší než předchozí generace, to je nejvýraznější změna u nové cordoby.
Seat Cordoba

Seat Cordoba | foto: Seat

Zatímco na vnějším designu se generační skok neprojevil žádnými futuristickými výkřiky od rýsovacích prken a uvnitř zůstalo toto auto stále příjemně uživatelsky vstřícné, hodně dokázala automobilka zapracovat na jízdních vlastnostech.

Nová Cordoba velmi pěkně sedí, i když vnímavý šofér je zprvu trochu ostražitý vůči mírně vyššímu těžišti. K tomuto pocitu dost napomáhá i relativně vyšší úroveň sedáků předních sedadel.

Po městě za téměř devět litrů

Dobře působí přesné řazení. Naopak příliš snaživý posilovač řízení hrozí snadnějším vyvedením auta z dráhy i při dost malé řidičské chybě. Motor vozu, který měla redakce v testu k dispozici, byl šestnáctiventilový 1,4 s výkonem 55 kW.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Seat Cordoba        můžete koupit na www.automodul.cz

Nepodařilo se sice s tímto agregátem dostatečně vyplnit reklamní slogan "Auto emoción", ale na běžný městský nebo příměstský provoz stačila čtrnáctistovka dostatečně.

Při živé jízdě mezi semafory si bez uzardění řekla o téměř devět litrů, zatímco při dálniční neuspěchané jízdě v rámci předpisů se naopak spokojila s necelými šesti.

Bylo přitom jasné, že sveřepé tisknutí plynového pedálu k podlaze nevyvolá žádnou prudkou reakci, jedině tak zvýší spotřebu.

Auto pro běžné použití

Vnitřní komfort Cordoby je poznamenán sympatickým vědomím, že se výrobce nepokouší levnými materiály imitovat luxus a spíš se zaměřil na jednoduchost užívání.

Čiší to z jednoduché přístrojové desky, logicky uspořádaných ovladačů na středovém panelu i z dostatku odkládacích kapes a přihrádek. Zatímco v úrovni ramen a kolem hlavy má dost místa i řidič vzrostlejší postavy, na kolena už tolik prostoru není. Zvlášť na pravé straně.

Samostatnou kapitolou je zavazadlový prostor. Kufr je podle výrobce o celých 30 litrů obsáhlejší. Víko a vstup pro nakládání zavazadel není z největších. Co je ovšem na zádi plně v duchu pokroku, jsou koncová světla - pěkně do kruhu a pod čirou optikou.

Nový Seat Cordoba má pro nejběžnější používání všech pět P. A kdo navíc nebude trvat na sportovně laděném dieselu a spokojí se se slabším, ale do města dostatečným benzinovým motorem, setká se i s přijatelnou cenou vůči nabídnuté užitné kvalitě.

***

Základní technické údaje


Zdvihový objem (cm3)

1390

Výkon motoru (kW/koní)

55/75

Max. točivý moment (Nm)

126

Max. rychlost (km/h)

176

Zrychlení 0-100km/h (s)

13,6

Spotřeba (l) 1)

8,8/5,2/6,4

Rozvor (mm)

2460

Celková hmotnost (kg)

1585

Objem zavazadlového prostoru (l)

485

Cena: základní/testovaná verze (Kč)

373 900/441 950

Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace

Hodnocení MF DNES


VÝHODY

NEVÝHODY

+ přijatelná cena - slabší motor v základní verzi
+ dobré jízdní vlastnosti - hodně citlivé řízení
+ odhlučnění - horší přístup do zavaz. prostoru
+ větší zavazadlový prostor

... a kolik za ojeté?

Seat Cordoba 1.4 16V Signo 412 900 Kč

Nová Cordoba působí dospělejším dojmem než předchůdce a přináší oživení do třídy kompaktních sedanů za relativně příznivou pořizovací cenu. Na trhu ojetých vozidel bude v letošním roce nedostatkovým zbožím.

Amortizací se přiblíží modelu Polo a Fabia, můžeme tedy očekávat stabilní ceny a spolehlivou poptávku po tomto atraktivním automobilu, jehož hodnota po pěti letech klesne zhruba na 185 000 Kč. (Tomáš Majer, Eurotax Czech, s. r. o.)

Autoři:


Témata: jízdné, Seat




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.