Seat Cordoba

Seat Cordoba | foto: Seat

Nový Seat Cordoba - větší než předchůdce

  • 18
Do všech stran o pár centimetrů větší než předchozí generace, to je nejvýraznější změna u nové cordoby.

Zatímco na vnějším designu se generační skok neprojevil žádnými futuristickými výkřiky od rýsovacích prken a uvnitř zůstalo toto auto stále příjemně uživatelsky vstřícné, hodně dokázala automobilka zapracovat na jízdních vlastnostech.

Nová Cordoba velmi pěkně sedí, i když vnímavý šofér je zprvu trochu ostražitý vůči mírně vyššímu těžišti. K tomuto pocitu dost napomáhá i relativně vyšší úroveň sedáků předních sedadel.

Po městě za téměř devět litrů

Dobře působí přesné řazení. Naopak příliš snaživý posilovač řízení hrozí snadnějším vyvedením auta z dráhy i při dost malé řidičské chybě. Motor vozu, který měla redakce v testu k dispozici, byl šestnáctiventilový 1,4 s výkonem 55 kW.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Seat Cordoba        můžete koupit na www.automodul.cz

Nepodařilo se sice s tímto agregátem dostatečně vyplnit reklamní slogan "Auto emoción", ale na běžný městský nebo příměstský provoz stačila čtrnáctistovka dostatečně.

Při živé jízdě mezi semafory si bez uzardění řekla o téměř devět litrů, zatímco při dálniční neuspěchané jízdě v rámci předpisů se naopak spokojila s necelými šesti.

Bylo přitom jasné, že sveřepé tisknutí plynového pedálu k podlaze nevyvolá žádnou prudkou reakci, jedině tak zvýší spotřebu.

Auto pro běžné použití

Vnitřní komfort Cordoby je poznamenán sympatickým vědomím, že se výrobce nepokouší levnými materiály imitovat luxus a spíš se zaměřil na jednoduchost užívání.

Čiší to z jednoduché přístrojové desky, logicky uspořádaných ovladačů na středovém panelu i z dostatku odkládacích kapes a přihrádek. Zatímco v úrovni ramen a kolem hlavy má dost místa i řidič vzrostlejší postavy, na kolena už tolik prostoru není. Zvlášť na pravé straně.

Samostatnou kapitolou je zavazadlový prostor. Kufr je podle výrobce o celých 30 litrů obsáhlejší. Víko a vstup pro nakládání zavazadel není z největších. Co je ovšem na zádi plně v duchu pokroku, jsou koncová světla - pěkně do kruhu a pod čirou optikou.

Nový Seat Cordoba má pro nejběžnější používání všech pět P. A kdo navíc nebude trvat na sportovně laděném dieselu a spokojí se se slabším, ale do města dostatečným benzinovým motorem, setká se i s přijatelnou cenou vůči nabídnuté užitné kvalitě.

***

Základní technické údaje


Zdvihový objem (cm3)

1390

Výkon motoru (kW/koní)

55/75

Max. točivý moment (Nm)

126

Max. rychlost (km/h)

176

Zrychlení 0-100km/h (s)

13,6

Spotřeba (l) 1)

8,8/5,2/6,4

Rozvor (mm)

2460

Celková hmotnost (kg)

1585

Objem zavazadlového prostoru (l)

485

Cena: základní/testovaná verze (Kč)

373 900/441 950

Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace

Hodnocení MF DNES


VÝHODY

NEVÝHODY

+ přijatelná cena - slabší motor v základní verzi
+ dobré jízdní vlastnosti - hodně citlivé řízení
+ odhlučnění - horší přístup do zavaz. prostoru
+ větší zavazadlový prostor

... a kolik za ojeté?

Seat Cordoba 1.4 16V Signo 412 900 Kč

Nová Cordoba působí dospělejším dojmem než předchůdce a přináší oživení do třídy kompaktních sedanů za relativně příznivou pořizovací cenu. Na trhu ojetých vozidel bude v letošním roce nedostatkovým zbožím.

Amortizací se přiblíží modelu Polo a Fabia, můžeme tedy očekávat stabilní ceny a spolehlivou poptávku po tomto atraktivním automobilu, jehož hodnota po pěti letech klesne zhruba na 185 000 Kč. (Tomáš Majer, Eurotax Czech, s. r. o.)


Témata: jízdné, Seat