Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový superb viděli v Česku poprvé Hradečáci

  11:37aktualizováno  11:37
Motorističtí fandové z Královéhradeckého kraje se mohli o víkendu jako první v republice posadit do nové Škody Superb, jejíž sériová výroba v té chvíli běžela jen pár desítek hodin.

Za volant nového superbu se na akci automobilky v Kvasinách chtěly posadit tisíce lidí. | foto: Ondřej LitteraMF DNES

Několik vystavených superbů přílákalo do obřích stanů na parkovišti automobilky v Kvasinách na Rychnovsku téměř šest tisíc lidí.

"První sériový superb nové generace sjel z výrobní linky ve čtvrtek. Protože se vyrábí v Kvasinách, považovali jsme za logické, aby se s ním jako první v zemi seznámili právě lidé z okolního regionu," uvedl zástupce společnosti Škoda Auto Lubomír Chejn.

Účastníci víkendových Superb dnů s bohatým doprovodným programem si mohli v Kvasinách od pátku do neděle několik vystavených vozů podrobně prohlédnout a poslechnout si i zasvěcený komentář jednoho ze členů vývojářského týmu.

"Přímo si na auto sáhnout, sednout si do něj a nastavit si ovládací prvky na míru je něco úplně jiného, než se jen na něj podívat na obrázku," upozornil Chejn.

Jeho slova potvrzovaly všudypřítomné tlumené zvuky zavíraných a otevíraných dveří i vík zavazadlových prostorů. "V duchu si nového superba porovnávám se svým nissanem a musím říci, že se mi líbí. Kdybych na něj měl, tak si ho klidně koupím," říkal Ladislav Ježdík z Opočna, který se do Kvasin vypravil se synem.

První vůz s tímto názvem vyráběla automobilka Škoda už v letech 1934 až 1949. Historie novodobého superbu se začala psát v roce 2001 a z výrobních linek v Kvasinách, na Ukrajině, v Indii, v Bosně a v Kazachstánu sjelo do letošního března, kdy se přestal původní model vyrábět, bezmála 134 tisíc těchto luxusních limuzín.

"Ze starého superba není v tom novém prakticky vůbec nic. Je to úplně jiné auto," řekl Chejn. Pro novou Škodu Superb, která by se od základní ceny 620 tisíc korun měla začít prodávat v červnu, budou k dispozici tři benzinové a tři dieselové motory.

Prostorná limuzína nabídne i řadu zajímavých technických řešení včetně systému adaptivních světlometů, nové verze elektronicky kontrolované klimatizace nebo automatického parkovacího asistenta. Velký důraz konstruktérů na bezpečnost cestujících dokládá mimo jiné i nadstandardní počet devíti airbagů.

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.