Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový superb viděli v Česku poprvé Hradečáci

  11:37aktualizováno  11:37
Motorističtí fandové z Královéhradeckého kraje se mohli o víkendu jako první v republice posadit do nové Škody Superb, jejíž sériová výroba v té chvíli běžela jen pár desítek hodin.

Za volant nového superbu se na akci automobilky v Kvasinách chtěly posadit tisíce lidí. | foto: Ondřej LitteraMF DNES

Několik vystavených superbů přílákalo do obřích stanů na parkovišti automobilky v Kvasinách na Rychnovsku téměř šest tisíc lidí.

"První sériový superb nové generace sjel z výrobní linky ve čtvrtek. Protože se vyrábí v Kvasinách, považovali jsme za logické, aby se s ním jako první v zemi seznámili právě lidé z okolního regionu," uvedl zástupce společnosti Škoda Auto Lubomír Chejn.

Účastníci víkendových Superb dnů s bohatým doprovodným programem si mohli v Kvasinách od pátku do neděle několik vystavených vozů podrobně prohlédnout a poslechnout si i zasvěcený komentář jednoho ze členů vývojářského týmu.

"Přímo si na auto sáhnout, sednout si do něj a nastavit si ovládací prvky na míru je něco úplně jiného, než se jen na něj podívat na obrázku," upozornil Chejn.

Jeho slova potvrzovaly všudypřítomné tlumené zvuky zavíraných a otevíraných dveří i vík zavazadlových prostorů. "V duchu si nového superba porovnávám se svým nissanem a musím říci, že se mi líbí. Kdybych na něj měl, tak si ho klidně koupím," říkal Ladislav Ježdík z Opočna, který se do Kvasin vypravil se synem.

První vůz s tímto názvem vyráběla automobilka Škoda už v letech 1934 až 1949. Historie novodobého superbu se začala psát v roce 2001 a z výrobních linek v Kvasinách, na Ukrajině, v Indii, v Bosně a v Kazachstánu sjelo do letošního března, kdy se přestal původní model vyrábět, bezmála 134 tisíc těchto luxusních limuzín.

"Ze starého superba není v tom novém prakticky vůbec nic. Je to úplně jiné auto," řekl Chejn. Pro novou Škodu Superb, která by se od základní ceny 620 tisíc korun měla začít prodávat v červnu, budou k dispozici tři benzinové a tři dieselové motory.

Prostorná limuzína nabídne i řadu zajímavých technických řešení včetně systému adaptivních světlometů, nové verze elektronicky kontrolované klimatizace nebo automatického parkovacího asistenta. Velký důraz konstruktérů na bezpečnost cestujících dokládá mimo jiné i nadstandardní počet devíti airbagů.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Ilustrační snímek

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal,...

Najdete na iDNES.cz