Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový supersport přijede z Maďarska: Silver Sting

aktualizováno 
Čardáš, uherský salám, Balaton... S Maďarskem si spojujeme jiný druh požitků, než těch, týkajících se čtyř kol a benzinu. Zanedlouho se automobilový svět možná dočká kromě audi a suzuki, smontovaných v tamních závodech, také ryze maďarského vozu. A nebude to auto jen tak ledajaké.
Brokernet Silver Sting

Brokernet Silver Sting | foto: Bovis Motorsport

Čtyřsettřicetikoňový čardáš roztočí stříbrné žihadlo Brokernet Silver Sting. Auto s komplikovaným jménem má na vstup do elitního klubu supersportů jednoduchou strategii: minimální hmotnost a šestiválec z Porsche GT3.

Bovi Motorsport team se pravidelně zúčastňuje seriálu okruhových závodu GTček s Porsche 911. Šéf týmu Kálman Bódis má ale mnohem vyšší ambice. Už před sedmi roky vznikla myšlenka na stavbu vlastního supersportu. Na projekt se však nesešlo dost peněz.

Nový prototyp se nyní představil na výstavě luxusních aut v Budapešti. Pohon má na starosti agregát Porsche. 3,6 litrový šestiválec nabízí výkon 318 kW, 437 newtonmetrů kroutícího momentu obrušuje o asfalt zadní pneumatiky. O jedenáct set kilogramů hmotnosti se přední a zadní náprava rozdělily v poměru 47:53. Autu bude stačit k rozjezdu na stokilometrovou rychlost 3,8 sekundy.

Hluboké oči žhavých Maďarek spočinou na křivkách a prolisech karoserie navržených maďarským designérem Zoltánem Perédym.

Stříbrné žihadlo (anglicky "silver sting") je 4250 mm dlouhé, do šířky zabírá 198 centimetrů a na výšku měří 1,1 metru.

Bódis chce se svým supersportem zatápět soupeřům při okruhových závodech, sériová výroba závisí na zájmu zákazníků a sponzorů.

popisek FOTOGALERIE
Maďarský supersport

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.