Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec supermarketovému lišeji. Dveře se neotlučou díky kameře

aktualizováno 
Moderní automobil toho musí umět opravdu hodně. Jak jezdí, už není tak důležité, hlavně že za vás umí brzdit, orientovat se na silnici a klidně i zaparkuje. Nový systém, který navrhli němečtí studenti, teď za vás pohlídá i otevírání dveří. To kdybyste nevěděli, že s nimi můžete narazit do překážky.

Nový systém brždění dveří by měl efektivně zabránit nepříjemným nárazům do různých předmětů v okolí vozidla. | foto: kiekert.com

Myšlenka pro systém ochrany dveří vzešla od skupiny studentů arcibiskupské školy Liebfrauenschule z Kolína nad Rýnem. Právě jejich nápad vyhrál speciální soutěž, které se účastní školy ze všech německých spolkových republik.

Nový systém s názvem i-protect zabraňuje nechtěným nárazům dveří do překážek v okolí vozidla a podle společnosti Kiekert AG, která se rozhodla převést studentský projekt do reálného provozu, tak přispívá k větší bezpečnosti dopravního provozu a komfortu.

I-protect využívá několik senzorů ve dveřích a ve zpětném zrcátku pro sledování okolního prostředí. Pokud systém vyhodnotí, že se v blízkosti dveří automobilu nachází jakákoli překážka, elektronika zabudovaná do vozidla pošle bezprostřední pokyn do speciální brzdy dveří, která pak jejich otevírání zastaví.

Brzdící mechanismus dokáže zastavit dveře automobilu na centimetr přesně před překážkou. Senzory přitom rozpoznávají statické předměty libovolného tvaru a velikosti v celém otevíracím poloměru dveří. K odběru proudu dojde výlučně při pohybu a brzdění dveří.

„Při konstrukci našeho prototypového vozidla s i-protect jsme museli překonat několik náročných překážek. Senzorika musela být nastavena tak, aby byly rozpoznány předměty různé velikosti a povrchu,“ říká Karl Krause, předseda představenstva skupiny Kiekert, která nový systém představila veřejnosti. „Různé zárodky systémů pro ochranu dveří už sice existují, ale žádný z nich není srovnatelný s naší technologií i-protect“, pochvaluje si Krause.

Autor:


Témata: kamera, silnice


Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.