Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový top model Audi je na světě. A8 sází na naftu

  13:30aktualizováno  13:30
Audi dnes představila svůj nový top model A8. Na premiéru do floridského Miami si dojela novinka s podporou tří motorů. Přítomní Američané se jistě museli divit, když dva z trojice nových motorů spalují naftu. Tu v USA lijí v drtivé většině jen do náklaďáků, ke kterým má luxusní limuzína A8 hodně daleko.

V třídě luxusních limuzín, kam Audi A8 jistě patří, se zásadní designové výstřelky nenosí. I BMW se u své sedmičky vrátilo k uhlazenějším liniím. Proto ani od nové A8 nemůžeme čekat převratné kreace. Novou A8 poznáte okamžitě, základní tvary jasně odkazují na styl Audi. Přední a zadní část ale působí agresivněji po vzoru menších modelů značky a to včetně výrazných pozičních světel sestavených z LED. Mimochodem, na přání lze mít z diod kompletní přední světlomety.

Audi A8

Tradiční ponton ozvláštňují výrazné boční prolisy a celkově výrazně ostřejší linky. Auto působí subtilnějším dojmem, přitom je to stále pořádný bourák s délkou přes 5,1 metru a rozvorem téměř tři metry. Za lehkou stavbou karoserie stojí tradiční hliníkový rám. Zpředu zaujme ohromný gril chladiče, který nyní nedělí příčka na umístění poznávací značky. Kukuč tak má novinka značně agresivní, k čemuž jí zdatně pomáhají prohnuté světlomety.

Na trh zamíří nová osmička s dvojicí osmiválcových motorů, které po chvilce zdržení doplní jeden šestiválec. Lze však předpokládat, že později přibudou i další motory. Především nabídka zážehových agregátů by se měla rozšířit. Jedním z osmiválců je totiž 4,2 litrové TDI a oním zpožděným motorem bude třílitrové TDI.

Audi A8

Začněme benzínovým agregátem. Motor 4,2 FSI nabídne maximálně 273 kW a točivý moment 445Nm. Na stovku dosprintuje za 5,7 sekundy a podle evropské metodiky si v průměru řekne o 9,7 litru paliva. Budiž, při klidné jízdě po amerických dálnicích to bude možná i prakticky dosažitelná hodnota.

Druhým osmiválcem v nabídce bude taktéž 4,2 litrový motor, ale tentokrát TDI. S jen o trochu menším výkonem 258 kW ale obřím točivým momentem 800 Nm dokáže rozpohybovat limuzínu na stovku dokonce ještě o dvě desetinky sekundy rychleji než benzínový kolega. Spotřeba podle standardní metodiky je 7,6 litru nafty na sto kilometrů.

Spořílci si ale počkají na třílitrový dieselový šestiválec. Bude k dispozici ve dvou výkonových variantách 184 a 150 kW. V prvním případě si A8 řekne o 6,6 litru nafty na sto kilometrů, v druhém dokonce jen o šest litrů. Výrobce se v obou případech chlubí mírnou zátěží k životnímu prostředí. Motory vypustí 174 a 159 gramů CO2 na kilometr.

Osmistupňové automaty budou pohánět všechna kola, za příplatek či standardně u benzínového modelu bude k dispozici i sportovní diferenciál. Klidnou jízdu zaručí adaptivní vzduchové odpružení a samozřejmě také bohatá výbava v interiéru. Ten působí opravdu elegantním dojmem a pasažéry budou hýčkat jen ty nejlepší materiály. Pro zajímavost můžeme zmínit, že standardní sedadla lze elektricky nastavit v dvanácti krocích, příplatková dokonce v dvaadvaceti.

Nechybí zajímavé multibarevné diodové osvětlení interiéru a vůz nabízí solidní zavazadelník o objemu 510 litrů. Jenže limitem bude cena, která bude kopírovat ceny současného modelu A8. A ten startuje na téměř dvou milionech korun. Výrobce zatím uvádí jen ceny osmiválcových verzí. O třicet tisíc korun levnější benzínový model bude stát přes 2,3 milionu korun.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz