Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový volkswagen do terénu: SUV Tiguan

aktualizováno 
Menší bratr Volkswagenu Touareg se bude jmenovat Tiguan. Rozhodli o tom čtenáři německého motoristického magazínu, který spolu s automobilkou vyhlásil anketu hledající jméno pro nový vůz.

Volkswagen Tiguan | foto: VW

Do redakce se sešly názory 350 tisíc čtenářů z deseti zemí, jednoznačně zvítězilo označení Tiguan, pro nějž hlasovalo 36 procent účastníků ankety. Jedná se o spojení dvou zvířat – tygra a leguána (německy Tiger a Leguan).

V případě Volkswagenu Tiguan půjde o auto kategorie kompaktních SUV, bude postaveno stejně jako třeba Škoda Octavia na základech Volkswagenu Golf  a na trhu se představí v roce 2008. Svou výstavní premiéru si odbude příští rok na podzim na autosalonu ve Frankfurtu.

Marketingové oddělení Volkswagenu, který je nejprodávanější značkou v Evropě, dalo čtenářům vybrat z pěti jmen. Vedle vítězného Tiguanu byla na seznamu pojmenování Nanuk, Samun, Namib a Rockton.

Finální podoba nového Volkswagenu zatím není známá, automobilka uveřejnila jen kresbu připravovaného modelu. Předpokládá se ovšem, že bude vycházet z konceptu A, představeném na letošním ženevském autosalonu.

Novinka se nebude vyrábět v Bratislavě, kde z pásů továrny Volkswagen sjíždí větší touaregy, ale přímo v mateřském závodě značky ve Wolfsburgu.

Základní a nejlevnější provedení Tiguanu bude mít poháněnou jen přední nápravu. Ostatní verze dostanou pohon všech kol známý u značky Volkswagen pod názvem 4motion.

Nejslabším motorem v nabídce k malému SUV s logem Volkswagenu bude agregát 1.4 TSI s výkonem 150 koní. Nad ním se v nabídce objeví dvoulitr TFSI ve dvou výkonových verzích – se 170 nebo 200 koňskými silami.

Různé výkony dostane i turbodiesel s objemem dva litry. Vybírat bude možné mezi 140 a 170 k.

Třídě kompaktních vozů SUV je dávána velká budoucnost, auto podobného stylu, ale asi ještě o něco menší, připravuje i Škoda na bázi studie Yeti. Tiguan se tak na trhu spíše utká s vozy jako Toyota RAV4 nebo Honda CR-V. Cena nového volkswagenu tak podle této konkurence zřejmě neklesne pod 700 tisíc korun.

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.