Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Volkswagen Jetta se rozešel s golfem a míří i do Evropy

  11:05aktualizováno  11:05
Nové provedení modelu Jetta nejdřív představili ve Spojených státech. Teď wolfsburgská automobilka představila jettu i evropským zákazníkům. Už to není derivát hatchbacku golf, ale zcela samostatný model.

Že Volkswagen představil novou jettu nejdřív v New Yorku, není překvapivé. Jetta je totiž nejprodávanějším evropským automobilem ve Spojených státech. Volkswagen si tak slibuje od zcela nového modelu na severoamerickém trhu velké prodejní úspěchy.

Jetta pro evropské zákazníky už není odvozenou karosářskou verzí sedan z populárního golfu. Nové provedení jetty je zcela svébytný model, který oproti předchozí generaci vyrostl na délku o devět centimetrů. Nová jetta měří 4,64 metru.

Vzhled novinky navazuje na poslední designérský směr wolfsburgské automobilky. Přední maska vyznává ostré rysy, z profilu je patrné elegantní zaoblení střechy. Menší jetta působí harmoničtějším a elegantnějším dojmem než nové provedení výše postaveného Passatu s délkou 4,77 metru.

Časem bychom se měli dočkat i jetty v provedení kombi. Otazník visí nad provedením kupé. Předobrazem novinky byl ale koncept New Compact Coupe vystavený začátkem roku v Detroitu a tak se příchod dvoudveřové sportovnější verze nedá vyloučit.

Interiér nového sedanu sází na klasickou strohost, přesto zejména v dvojbarevném provedení působí vnitřek vozu svěže. Plusem by mělo být precizní zpracování. Nová jetta bude sjíždět z výrobních linek v Mexiku ve třech tradičních provedeních Trendline, Comfortline a Highline.

Stupeň výbavy Trendline standardně nabídne šest airbagů a šestnáctipalcová ocelová kola. Vyšší výbava Comfortline nabízí v základu šestnáctipalcová litá kola. Nejvyšší stupeň výbavy Highline okrášlí vzhled vozu chromovaným orámováním bočních oken a spodního vstupu vzduchu na přední masce. Verze Highline má v základu sedmnáctipalcová litá kola.

Nová jetta se bude nabízet se šesti motory. Všechny benzinové jsou přeplňovaná "téesíčka". Základ tvoří motor 1,2 TSI s výkonem 77 kW. Dále budou v nabídce motory 1,4 TSI v výkony 90 a 118 kW a vrcholem benzínové nabídky je dvoulitr TSI s výkonem 147 kW.

Naftové motorizace zastupují pohonné jednotky 1,6 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Dvě nejslabší se budou nabízet i v úsporné verzi Bluemotion Technology. Mimo základní benzínovou "jednadvojku" lze všechny pohonné jednotky kombinovat s automatickou převodovkou DSG.

České zastoupení ještě nepředstavilo ceny pro český trh, známe ale už ceny jednotlivých modelů na německém trhu. Základní provedení 1,2 TSI Trendline stojí 20 900 eur, tedy v přepočtu 513 700 korun. Nejlevnější diesel stojí 23 075 eur, v přepočtu 567 tisíc korun. Nejdražší Jetta 2.0 TSI DSG v provedení Highline vyjde na 30 050 eur, tedy 738 600 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.